Back Back Nieuws

Oracle: 'Onze partners gaan nog jaren praten over de WK-reis'

05 mei 2014

Onderdeel
zijn van een groot sportevenement. Een hechtere band met de partners door het
delen van onvergetelijke momenten. En onder het motto ‘bij ons het dak eraf, en
bij hen het dak erop’ ook een maatschappelijk element. ICT-bedrijf Oracle gaat
deze zomer via ATP Event Experts met vijftig partners en medewerkers naar
Brazilië voor het WK voetbal.

Oracle
Hattrick

De WK-reis
is de eindprijs van de Oracle Hattrick-competitie, een incentiveprogramma voor
alle 800 partners in de Benelux. Bas Diepen, Director Alliances & Channels
Benelux bij Oracle vertelt: “Twee jaar geleden startten we met de opzet van dit
project met als doel het partnerkanaal te verbreden en verdiepen. Zo’n 125
partners zijn uiteindelijk de uitdaging aangegaan om een zogenoemde hattrick
te scoren en een ticket voor de WK-reis te bemachtigen.” Ook intern werd het
enthousiasme groter en groter. “Voetbal is elke maandagochtend onderwerp van
gesprek bij ons op kantoor. En bedenk ook hoe graag onze Belgische collega’s
erbij willen zijn. Zij hebben twaalf jaar op een WK-deelname moeten wachten!”

More2Win
De WK-reis
moest ook een relevante, maatschappelijke inhoud krijgen. Bas: “Wij willen iets
blijvends achterlaten. Samen met More2Win
hebben we een project uitgekozen in een favela in Rio de Janeiro. Een school,
waar zo’n 400 kinderen les krijgen, heeft een beschadigd sportveld en geen dak.
Onder het motto ‘bij ons het dak eraf en bij hen het dak erop’ proberen we
fondsen te werven voor dit project. Ook zetten we intern een voetbalpoule op en
vragen we de deelnemers om een vrijwillige bijdrage. Op de tweede dag van ons
verblijf in Rio bezoeken we dit project. Tussen al het feestgedruis zorgt dit
voor een onvergetelijke ervaring. En het is gewoon machtig om dit met elkaar te
delen. Daar wordt nog jaren over gepraat.”

Oranje en
rood
De reis,
inclusief hotels, wordt gefaciliteerd door ATP Event Experts. Bas: “Samen met
ATP ben ik op dit moment volop bezig met de hotelkeuze.” De zesdaagse reis
wordt begeleid door een ATP-tourleader die een enthousiaste groep mag
verwachten: “Niemand neemt een pak mee naar Brazilië, absoluut niet! Het wordt
oranje bij de wedstrijd Chili-Nederland en rood bij België-Rusland. Alhoewel ik
wel wat Belgen hoorde zeggen dat ze een Chileens shirt aantrekken wanneer wij
het opnemen tegen Chili”, lacht Bas.

Diversiteit van de trip
De Director
Alliances & Channels van Oracle vertelt dat hij op dit moment vooral
uitkijkt naar de diversiteit van de trip: “Het ‘echte’ Brazilië in een favela
tot het wandelen over de Copacabana en natuurlijk live de WK-wedstrijden mee te
maken in het stadion. Ik denk dat ik persoonlijk achteraf de meeste energie
eruit haal dat we als Oracle in staat zijn geweest om onze partners op deze
unieke wijze te bedanken. En natuurlijk hoe dankbaar de deelnemers zijn dat ze
dit samen hebben mogen meemaken. Het overstijgt wat je dagelijks doet. Het zet
alles in een ander perspectief én de partners en collega’s gaan hierdoor elkaars
taal steeds beter spreken.”

Wil jij erbij zijn als Oranje het opneemt tegen Spanje, Chili of
Australië? Kijk voor meer informatie op deze website.

Foto:
Oracle

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!