Waan van de dag
Tja, hoe gaat dat. De waan van de dag, het stampvolle overzicht met dagelijkse boekingen, zowel omvangrijke als kleinschalige. De accommodatie verkocht en verkoopt zichzelf. Voor meetings zijn op de eerste etage van Event Centre Vinkeveen 2 boardrooms en 9 kleinere vergaderzalen ingericht, geschikt voor een boardmeeting, trainingen of workshops. Stuk voor stuk ruimtelijk en licht. En de meeste ook weer met het uitnodigende uitzicht over de plassen.
Op de begane grond is er de open black box van 400 vierkante meter, die eventueel nog kan worden opgesplitst in drie kleinere ruimten. De trussen voor licht en geluid hangen op een hoogte van liefst 8 meter, wat voor de meest bijzondere decor- en backdrop constructies volop mogelijkheden biedt. ‘We mochten er in het recente verleden onder meer Jaguar faciliteren bij de lancering van een nieuw model’, vertelt De Ridder, die desgevraagd uit de lijst van opdrachtgevers ook de namen van Akzo Nobel, Philips, PWC en Nationale Nederlanden noemt. Ook Renault was te gast: het automerk organiseerde in drie weken voor haar dealers – in totaal zo’n 750 man – meerdere workshops rond de nieuwe honderd procent elektrische Megane.
Concreter verhaal
Toch was het goed, vonden De Ridder en zijn staf, om tijd en ruimte te maken voor een indringende discussie over de gewenste identiteit. ‘Waar staan we voor, wie zijn onze beoogde klantrelaties, hoe bereiken, binden en behouden we hen? Dat soort vragen hadden we onszelf sinds de opening een kleine zes jaar geleden nog amper gesteld.’ De Ridder, die ook verantwoordelijk is voor het naastgelegen Leonardo Hotel en het in huis gevestigde toprestaurant The Harbour Club, hoopte langs die weg te komen tot formulering van kernwaarden om daarop een nieuwe positionering te kiezen. ‘Dat was vooral een interne exercitie natuurlijk, maar onmisbaar voor ons om marketingbeleid op te kunnen baseren. Al waren we dus al succesvol, met name in de corporate eventmarkt vonden we dat ons verhaal scherper en concreter moest zijn uitgeschreven. Dat is in mijn ogen een voorwaarde voor de interne organisatie en de procedures waarmee je werkt.’
Het voor de buitenwacht zichtbare resultaat van die inspanningen is de huisstijl die, tegelijk met de een compleet vernieuwde website, eind maart is gelanceerd. ‘We hebben gekozen voor de kleuren marineblauw en een gedekte tint goudgeel. Die combinatie symboliseert op een subtiele manier de ligging van het Event Centre aan de Vinkeveense Plassen. Water en zonlicht.’ Een subtiele verwijzing ook naar de stijlvolle kleurkeuze van het recent gerestylede interieur, naar het uitnodigende Vinki Beach – het eigen eventstrand – en naar het open karakter van de vergaderruimten met invallend daglicht.
Total Event Management
En nu sinds in de voorbije weken ook het buitenterras is vernieuwd, er een nieuwe tentzeiloverkapping is geconstrueerd en Vinki Beach een opknapbeurt heeft gekregen tot niveau twee punt nul, is Event Centre Vinkeveen ook letterlijk opgefrist. ‘We durven onze gasten te beloven, dat we het beter doen dan de rest en hebben daar facilitair ook de voorwaarden voor gecreëerd. Gemotiveerder dan ooit tevoren leveren we Total Event Management. Niet omdat het moet, maar omdat we er blij van worden klanten echt gelukkig te maken.’