Een belangrijke factor in de servicegerichtheid van CORPUS Congress Centre is het ervaren en goed op elkaar ingespeelde team. ‘We overleggen veel met elkaar, waardoor we altijd weten wat er speelt. Omdat de lijntjes kort zijn, is het bovendien makkelijk schakelen. Terugkerende opdrachtgevers koppelen we zoveel mogelijk aan dezelfde persoon. Mensen vinden dat prettig’, legt Kim uit. En deze aanpak werkt: ‘We krijgen vaak van opdrachtgevers terug dat ze het zo fijn vinden dat ze echt alles los kunnen laten en zich helemaal kunnen focussen op de inhoud van het programma,’ vertelt Kim. ‘Dat vinden we eigenlijk het mooiste compliment!’
Een hecht en ervaren team
Het kleine, vaste team zorgt voor continuïteit en persoonlijke aandacht. ‘Sandra, onze vaste dutymanager, doet 95% van de partijen en weet overal van. Op de dag zelf is ze opdrachtgevers altijd net een stap voor. Dat geeft veel vertrouwen,’ zegt Kim trots. Ook in de voorbereidingsfase worden opdrachtgevers volledig ontzorgd. ‘We denken mee in details, bijvoorbeeld over catering. Als er veel mannen komen, zorg je voor een andere invulling dan bij een vrouwelijk publiek. Congresorganizers weten dat vaak al, maar secretaresses die niet dagelijks evenementen organiseren, vinden dat meedenken heel fijn.’Flexibiliteit en complete voorzieningen
Een ander sterk punt van CORPUS is de flexibiliteit en de compleetheid van de faciliteiten. ‘Wat heel fijn is aan onze zalen, is dat je binnen kunt lopen en direct kunt starten’, vertelt Kim. ‘Alles staat klaar. Dat betekent overigens niet dat we alleen rechttoe rechtaan evenementen organiseren. Onze zaal is als een soort black box waarmee je alle kanten op kunt. Met de apparatuur en verlichting die al aanwezig zijn, kun je alles realiseren.’ Dankzij deze veelzijdigheid zijn de mogelijkheden eindeloos. ‘Krijgen we een last-minute aanvraag en is de zaal nog vrij, dan kunnen we dat gewoon voor de dag daarna regelen. Zelfs voor 500 personen. Je hoeft niet nog van alles in te vliegen; we hebben het gewoon in huis.’
Creatieve oplossingen voor bijzondere evenementen
Maatwerk en creatieve oplossingen zijn geen probleem. ‘Begin februari organiseerden we een evenement van het Bio Science Park. Hiervoor combineerden we een plenair programma met twee podia aan de zijkanten van de zaal. Voor de breakout- en subsessies bleven de deelnemers in dezelfde ruimte en gebruikten ze koptelefoons, zoals bij een silent disco. Zo kon iedereen kiezen naar welke spreker ze wilden luisteren. Het is een uitdaging om dit qua opstelling goed te organiseren, maar dat maakt ons werk juist zo leuk.’
Trots en betrokkenheid
‘Veel mensen zijn in vaste dienst en werken hier over het algemeen al wel een tijdje. Het team is daardoor goed op elkaar ingespeeld. En CORPUS voelt heel eigen, waardoor iedereen zich ook 100% verantwoordelijk voelt en trots is op de locatie. Dat merken opdrachtgevers. We krijgen vaak complimenten over hoe vlekkeloos alles verloopt.’ Het ervaren team, de complete voorzieningen en de persoonlijke aanpak zorgen ervoor dat opdrachtgevers zich volledig kunnen focussen op hun programma. ‘Je merkt dat er voorafgaand aan een event toch vaak best een beetje spanning zit bij de organisatie’, vertelt Kim. ‘Gelukkig voelen ze bij ons al heel snel dat alles onder controle is. Die rust en zekerheid geven we onze opdrachtgevers graag mee. Als je dan op de dag zelf ziet dat er een last van hun schouders valt, dan is dat ontzettend leuk om te zien.’