
Wie ben ik nou?
Zelf kende Jikkie ook de nodige twijfels in haar carrière en als ondernemer. 'Toen ik in 2011 voor mijzelf begon, was ik enorm ambitieus in wat ik wilde bereiken. Maar ik voelde tegelijkertijd ook dat ‘iets’ mij tegen hield. Er waren zoveel anderen die hetzelfde deden; wie was ik nou? Als ik niet in mijzelf geloof, dan doet een ander het ook niet.'
Zakelijk zelfvertrouwen
Gebaseerd op wetenschappelijke inzichten biedt het boek: Zakelijk Zelfvertrouwen – Durf Succesvol te zijn, gedegen en concrete handvatten hoe zelfvertrouwen en eigenwaarde opgebouwd kunnen worden. Jikkie wil hiermee de discussie starten over het feit dat men lijkt te denken dat het stimuleren van vrouwen in het bedrijfsleven of ondernemerschap een kwestie is van externe impulsen en vaardigheidstrainingen. 'Interne belemmeringen worden daarmee volledig over het hoofd gezien. Ik wil ambitieuze vrouwen in de juiste richting laten bewegen en meer zakelijk zelfvertrouwen geven.'