Back Back Nieuws

Nieuwe huisstijl Arjan van Dijk Groep

13 januari 2009
De Arjan van Dijk Groep begint 2009 met de introductie van haar nieuwe huisstijl. Kunstzinnig, kleurrijk, origineel en vol lef, typeren naar eigen zeggen de nieuwe identiteit van de trendsetter op evenementengebied.

Emilie Lauwers, een Belgische kunstenares werd anderhalf jaar geleden door een speciale projectgroep benaderd om de huisstijl opnieuw vorm te geven. De kernwaarden: eigenzinnigheid, authenticiteit, originaliteit, creativiteit, ambachtelijkheid en kwaliteit vormen de identiteit van de onderneming en het uitgangspunt. Honderden tekeningen gingen de prullenbak in, toen werd de signatuur gevonden. Eerst lijnen, daarna ruwe schetsen, dan verfijningen en verfraaiingen tot het uiteindelijke resultaat. Dat is terug te zien in de nieuwe huisstijl, het symboliseert de realisatie van de evenementen. Ook daarbij ontstaat een idee, dat ruw wordt vormgegeven, geschetst en later bijgeschaafd, verfijnd, verfraaid en uiteindelijk resulteert in een prachtig evenement.

Unieke vormgeving met vouwwijze
Kenmerkend in de nieuwe huisstijl zijn de kunstzinnige tekeningen die de specialiteiten van de Arjan van Dijk Groep weergeven. Bewust werd gezocht naar een onderscheidende manier van communiceren. Tegenwoordig beschikt elk evenementenbureau over een beelddatabank met prachtige foto's van evenementen. Uiteraard zijn de beelden wel terug te vinden in de nieuwe huisstijl maar in combinatie met de tekeningen. Opvallend is het formaat en de vouwwijze van het drukwerk. Het drukwerk is vierkant en wordt in elkaar gevouwen. De lezer krijgt als het ware 'een presentje' gepresenteerd en vindt daarin kleurrijke informatie. De mensen van de Arjan van Dijk Groep zijn zelf aan het woord in de corporate brochure. In quotes vertellen zij over hun bedrijf. Ook de website heeft een nieuw gezicht. Op dinsdag 13 januari gaat de website arjanvandijk.nl de lucht in.

Corporate beeld
Eén van de eerste tekeningen waar het projectteam steeds op terugviel was die van een prachtig wezen dat ooit optrad op één van onze evenementen. Zij kreeg als werktitel de muze. Niet voor niets werd dit beeld later gekozen tot corporate beeld. Het zegt eigenlijk veel over de organisatie: professioneel, verrassend, kleurrijk, origineel en gastvrij. Ook de disciplines Entertainment, Catering, Decor&Styling en Locaties hebben een eigen beeld gekregen dat is terug te vinden in het drukwerk en op de site. Het relatiemagazine kreeg de nieuwe naam: 'A-Magazine' met de A van Arjan, grondlegger en de A van A-kwaliteit waar de mensen van de Arjan van Dijk Groep elke dag weer hard aan werken.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!