Back Back Nieuws

'This is nhow' van NH Hotel Group in de prijzen

10 november 2014
In Aalsmeer werden donderdagavond 6 november tijdens de Employer Branding Experience de Magneten uitgereikt, de jaarprijzen voor het beste, meest creatieve werk in arbeidsmarktcommunicatie. De grote winnaar deze avond was NH Hotel Group. De wervingscampagne voor personeel van het in januari 2014 geopende nhow Rotterdam werd beloond met maar liefst drie magneten waaronder één gouden.

De campagne ‘This is nhow’ won in de categorie ‘campagne- en actiesite’, effectiviteit’ en ‘geïntrigeerd’. In deze laatste categorie werd nhow met Goud beloond, iets wat niet jaarlijks voorkomt. De campagne werd in opdracht van NH Hotel Group ontwikkeld door IN10 Communicatie uit Rotterdam. Onderscheidend aan de campagne was de onconventionele aanpak van recruitment. Een onconventioneel hotelconcept heeft immers personeel met personality nodig en dat vroeg om een andere aanpak.

Scouts en Pioneer Fest
Onderdeel van de campagne waren drie lokale scouts die op pad werden gestuurd om passende personalities te scouten. Zo wierven zij totaal 140 kandidaten die zich op de site thisisnhow.com konden aanmelden voor het Pioneer Fest op 18 november 2013. Samen met hun '+1’s' maakten de kandidaten kennis met het nhow concept en de locatie tijdens een party in de, toen nog kale, hotelbar. Dit leidde tot vele enthousiaste sollicitatiegesprekken en uiteindelijk een geweldig team dat nhow tot een succes maakte vanaf het moment dat het hotel op 10 januari 2014 haar deuren opende.

In totaal zijn er 13 Magneten uitgereikt. Andere winnaars van de Magneten zijn Randstad Nederland, Orchestra, Ministerie van Defensie, KPN en Philips. 
Nominaties en Magneten zijn te zien op sjp.nl.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!