Nederlandse eventorganisatie breidt uit naar VS en Zuid-AmerikaNederlandse eventorganisatie breidt uit naar VS en Zuid-Amerika
Back Back Nieuws

Nederlandse eventorganisatie breidt uit naar VS en Zuid-Amerika

07 oktober 2021

De Nederlandse eventorganisatie Papi Chulo, in korte tijd uitgegroeid tot dé organisator van Latin en Caribbean music events in Europa, slaat haar vleugels uit naar de VS en Zuid-Amerika. Zo staan voor later dit jaar grote tours van het feest gepland in Colombia en in zeven Noord-Amerikaanse steden, waaronder Miami. Daarnaast vinden er in 2022 edities plaats in Spanje, Duitsland, Italië en België.

Papi Chulo heeft in verschillende landen, waaronder Nederland en België, de harten van de liefhebbers van Latin en Caribbean dansmuziek gestolen. 'Ons doel is door middel van muziek verschillende culturen met elkaar te verbinden en op die manier de Latino feel good vibes en lifestyle verspreiden', vertelt oprichter Daniël Kingma.

Good vibes

Kingma was al jong in de ban van de Latin vibes nadat hij een documentaire had gezien over de Buena Vista Social Club. Hij woonde drie jaar in Spanje en volgde een evenementenopleiding voordat hij begon met de organisatie van Latin events. 'Vanuit mijn passie voor de Zuid-Amerikaanse cultuur en muziek had ik het idee om nieuwe vibes naar Nederland te halen. Papi Chulo was hiervoor een perfecte naam die iedereen kent.' Hij startte Papi Chulo in 2018. Binnen no-time organiseerde zijn bedrijf feesten in Nederland en België. Spanje en Duitsland volgden al snel. Stilzitten of stilstaan was er voor de bezoekers van de dynamische Papi Chulo feesten vanaf het begin niet bij. De opzwepende events staan garant voor veel vermaak en good vibes. 'Dat is het mooiste wat er is voor mij en mijn team. Dat er een feest is waar geen einde aan komt voor je gevoel, met die heerlijke Latino vibes. Wij gaan door!'

Coronaperiode goed benut

Met de komst van corona ging er even een dikke streep door de events van Papi Chulo. De organisatie heeft die periode gebruikt om verder te bouwen aan het internationale netwerk en het optimaliseren van het team, de events en de beleving. Ook zijn een platenlabel en een music publishing company neergezet en het succesvolle YouTubekanaal flink uitgebreid. Daarnaast is er dus een serie shows ontwikkeld die dit najaar van start gaan in de VS en Latijns-Amerika. Ook zijn er nieuwe locaties bijgekomen in de huidige landen.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!