Back Back Nieuws

NCC14: meeting point voor citymarketeers

25 mei 2014

Het Nationaal Congres Citymarketing (NCC), hét jaarlijks ontmoetingspunt
van de citymarketingbranche, vindt dit jaar plaats op Het Plein in Den
Haag. De 7e editie van het NCC biedt topsprekers uit binnen- en
buitenland, maar vooral ook een professionele omgeving om ideeën, visies en
ervaringen met elkaar te delen.

Thema sport
Tegelijkertijd met
het NCC vindt in Den Haag het WK Hockeyplaats; een van de grootste
sportevenementen die ooit in Nederland heeft plaatsgevonden. Het thema sport
krijgt dan ook een prominente rol op NCC, met als keynote Ignasi Delas,
vice-president van Barcelona Turisme over de rol van sport en sportevenementen
in de citymarketing van de hoofdstad van Catatonie. Maar het programma biedt
ook diverse belangrijke en interesse thema’s op citymarketinggebied.

Themasessies
Maar liefst negen
themasessies biedt het NCC2014. Een greep uit het aanbod: Gastvrijheid levert
waarde op! Ambassadeurs worden ingezet tijdens het WK Hockey, maar ook op
andere grootschalige (sport)evenementen in Den Haag. Hotelschool Den Haag
vertelt op het NCC over stadsgastvrijheid en hoe de ambassade werkt. Think!
Social Media vertelt over kracht van communities op social media. Een
inspirerend en leerzame sessie waar iedere stadsmarketeer bruikbare tips aan
overhoudt.

En verder…
De Katholieke
Hogeschool Leuven analyseerde tien beleidsdomeinen die van invloed zijn op
citymarketing en presenteert deze in een themasessie. Beleidsmakers van de
geanalyseerde steden, waaronder Leuven, Antwerpen en Kortrijk, gaven aan goed
uit de voeten te kunnen met de resultaten. Citymarketing heeft in de afgelopen
jaren bij steeds meer gemeenten in zijn intrede gedaan, ook bij kleinere
gemeenten. Tegelijkertijd zijn veel gemeenten bezig met vergaande ambtelijke en
bestuurlijke samenwerking of met een proces van bestuurlijke fusie. Hoe
past citymarketing in deze trend?

Uitreiking Nationale
Citymarketing Trofee
Burgemeester Jozias
van Aartsen verzorgt een presentatie over ‘zijn’ Den Haag in het paviljoen.
Hier op aansluitend volgt de uitreiking van de Nationale Citymarketing Trofee.
Bovenal is er uitgebreid mogelijkheid om te netwerken in het sfeervolle
paviljoen op het Haags Hockeyplein waar NCC dit jaar te gast is. Als klap op de
vuurpijl worden de deelnemers van NCC tijdens de afsluitende borrel getrakteerd
op een optreden van Tim Akkerman.

Beleef het
WK-Hockey

Dagelijks spelen de
hockeysterren van Oranje –dames of heren- in het Kyocera Stadion, thuisbasis
van ADO Den Haag. Combineer uw deelname aan het Nationaal Congres Citymarketing
met een bezoek aan een WK-wedstrijd van Oranje. Gemeente Den Haag
heeft als gastgemeente van het Nationaal Congres Citymarketing kosten noch
moeite gespaard de deelnemers van het congres het WK Hockey optimaal te laten
beleven. Na afloop van het Nationaal Congres Citymarketing wordt u met de bus
naar het Kyocera stadion gebrachtwaar gezamenlijk de wedstrijd van het
Nederlands mannenteam tegenNieuw-Zeeland wordt bezocht.

VIP-arrangement
Speciaal voor
deelnemers aan het NCC is een ruimte gereserveerd in een VIP-tent in het
WK-dorp. Hier kan men voor en na de wedstrijd terecht voor een drankje en een
uitgebreid warm buffetvoorafgaand aande wedstrijd. Na afloop van de
wedstrijd wordt het gezelschap met de bus teruggebracht naar het paviljoen op
Het Plein. Aanmelden voor het Nationaal Congres Citymarketing 2014 kan via deze link.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!