Back Back Nieuws

MPI Leden kijken in de keuken bij event op 149 locaties

09 juli 2013
MPI Nederland organiseerde op 28 juni de Educational Award Winning Best Practice. De opkomst was hoog in het Klasse Theater in Tilburg. Deze locatie was gastheer voor MPI. Zoals enkele deelnemers omschreven ‘een verborgen parel in Brabant’.

Alise Long van DSM komt uit de eigen gelederen van MPI en heeft de prestigieuze MPI Rise Award 2012 gewonnen met het evenement Bright Launch voor DSM. In een presentatie vertelde zij over de successen, maar ook over valkuilen en bijna missers van dit evenement. Ook Mark Slenema van MCI vertelde over zijn rol ten aanzien van de logistiek van dit evenement en Mark Schut vanuit zijn rol als conceptbewaker en adviseur van Alise.

ROI theorie
‘Met 149 events over de hele wereld binnen 48 uur was het bijvoorbeeld bijna onmogelijk om het nieuw te onthullen logo van DSM geheim te houden. Toch lukte dat wonder boven wonder. Een concept dat uitblonk in eenvoud, werd op elk continent met kracht neergezet. Hiermee wist DSM haar medewerkers te raken en te betrekken waardoor de ROI van het evenement erg hoog was’, aldus Nico Meyer van MeetingMonitor, die een heldere toelichting gaf over de ROI theorie en vervolgens deze toepaste op de Bright Launch.

Successen en missers
Na deze inspirerende presentatie, wisselden de deelnemers hun eigen ervaringen uit rondom de organisatie van evenementen en congressen. Er werd heel trots verteld over successen en gehaalde doelen, maar ook werd er heel openhartig verteld over missers en zaken die bijna uit de hand liepen. Doordat de deelnemers zich kwetsbaar durfden op te stellen, werd er veel kennis gedeeld en konden de MPI leden leren van elkaar.

Bron: mpiweb.nl

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!