Morningstar blown away door AmerpodiaMorningstar blown away door Amerpodia
Back Back Eventcase

Morningstar blown away door Amerpodia

08 november 2023

Eén event, twéé panden: bij Amerpodia kan het! Het congres van de internationale financiële dienstverlener Morningstar in zowel Felix Meritis als Rode Hoed was een perfect voorbeeld van de manier waarop de verschillende panden van Amerpodia in de Amsterdamse binnenstad gecombineerd kunnen worden én hoe multiinzetbaar ze zijn. ‘Twee huizen, een dag- en een avondprogramma, een zakelijke congresgedeelte, goede catering en spetterend entertainment in de avond. Heel tof om te zien hoe alles perfect samenviel’, vertelt Lizzy van Hulst, sales & events producer bij Amerpodia.

Er waren zoveel verschillende componenten die perfect samen moesten vallen – in twee panden nog wel – dat de grootste uitdaging tijdens het organiseren van het congres van Morningstar vooral in het combineren van de verschillende puzzelstukjes zat, vertelt Lizzy. ‘Als dat lukt dan is dat zó tof!’

Allesomvattend event; heldere vragen

Felix Meritis was half oktober de host voor het congres van het Amerikaanse Morningstar. Lizzy: ‘Het dagprogramma bestond uit een tweedaags congres voor 320 personen. Inhoudelijk ging het congres voornamelijk over duurzaamheid en de toekomst. Daarnaast wilde Morningstar hun internationale werknemers en klanten tijdens een informeler avondprogramma samenbrengen en de kans bieden om elkaar te zien en te spreken.’ Het concept stond als een huis op het moment dat Lizzy in mei ’23 startte met de productie van het event. ‘Het werd een fijne samenwerking met de eventmanager vanuit Morningstar. Zij wist goed wat ze wel en niet wilde en had heldere vragen. Dat werkte heel prettig. Het was een allesomvattend event waarbij ze het hele pand met alle 8 zalen gebruikten, dus er waren flink wat dingen om goed door te spreken. Zo hadden ze sponsor booths in zowel de Zuilenzaal als de Shaffyzaal en wilden ze ook catering in die ruimtes. We bieden opdrachtgevers de mogelijkheid om te kiezen voor een nationale of een internationale lunch, maar in dit geval hebben we een combinatie van beiden gemaakt, met een voornamelijk vega en vegan invulling. Ook maakte Morningstar gebruik van onze inhouse techniek. Er waren een groot aantal sprekers die natuurlijk allemaal een microfoon nodig hebben. Dit betekent een goede logistieke voorbereiding door onze technici voor wisselingen van headsets en lichtplannen in de zaal. Dat zijn belangrijke dingen om goed af te stemmen.’

Flink uitgepakt qua branding

Felix Meritis is een pand waar van nature al een fijne sfeer is. Je hoeft weinig toe te voegen. Maar dat kán natuurlijk wel. Lizzy: ‘Qua branding heeft Morningstar flink uitgepakt. Alles was rood en oranje. Zelfs de verwarmingen waren gebrand en de grote spiegel in de garderobe was bestickerd. Ze hebben de mogelijkheden om het pand om te toveren volop benut. Morningstar hebben we in contact gebracht met onze branding partner Brand Your Event. Samen hebben zij het maximale eruit gehaald door het pand helemaal om te toveren. Het zag er heel tof uit!

Lizzy: ‘Na het middagprogramma en de borrel in Felix Meritis, konden gasten zelf naar de locatie voor het avondprogramma lopen. Onze locatie Rode Hoed ligt tien minuutjes verderop, een mooie wandelroute over de gracht – extra leuk voor de internationale gasten. Verschillende gasten pakten de tijd tussen middag- en avondprogramma ook om zich even terug te trekken of op te frissen in hun hotel of thuis.’ Tijdens het driegangendiner beleefden de gasten avondvullend entertainment. Lizzy: ‘We moesten dus goed timen qua catering, wat met veel acts en 210 couverts per gang een uitdaging kan zijn. maar ook hier was de opdrachtgever supertevreden. Hij vertrouwde ons toe in het verleden vaak best teleurgesteld te zijn tijdens een diners voor zo’n grote groepen, maar hij was echt verrast.’

Driegangen en Secret Singers

Gasten werden bij Rode Hoed naar binnen begeleid door een violist en gitarist en met een grote photo wall met nepplanten en het logo van Morningstar in neon werd ook hier de bijzondere branding strak doorgevoerd. Lizzy: ‘Het avondvullende entertainmentprogramma bestond onder andere uit Secret Singers, obers die met de bediening meeliepen en vervolgens gingen zingen, een show met een zangeres, dansers en lichtbuizenz en een pianist. Allemaal losse entertainmentonderdelen die de avond spectaculair afsloten door gezamenlijk  op te treden. Heel tof gedaan door The Fireflies.’

Blown away

‘Dat is echt het leukste van mijn werk, dat de verschillende componenten van zo’n allesomvattend event perfect samenvallen en een mooi geheel vormen. Twee van onze huizen die gecombineerd worden, een programma overdag en ’s avonds, zakelijk en wat losser, dit event liet echt goed zien hoe multiinzetbaar onze locaties zijn. De opdrachtgever liet later weten echt blown away te zijn door het teamwork. Dat is natuurlijk het allermooiste compliment!’

Tekst: Mahlee Plekker

Fotocredits: Morningstar

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!