Mood Concepts, sterspeler voor een event met duurzame impact  Mood Concepts, sterspeler voor een event met duurzame impact
Back Back Dossier

Mood Concepts, sterspeler voor een event met duurzame impact

14 april 2023

Veel organisaties in Nederland hebben door de krapte op de arbeidsmarkt moeite om de vraag naar nieuw personeel met de gewenste kwalificaties te vinden. Als eenmaal de juiste medewerkers aan boord zijn, wil je ze als werkgever ook graag behouden. Teambuildingsactiviteiten en (duurzame) events met impact zijn anno 2023 belangrijker dan ooit om medewerkers te inspireren, te motiveren en te activeren. En dan kom je automatisch  bij Mood Concepts terecht. Creativiteit: lef tonen en buiten de geijkte kaders durven denken!  Het zijn de eigenschappen die dé specialist op het gebied van live-, hybride- en online events. typeren en waarmee ze telkens weer weet weten scoren bij corporate bedrijven en het MKB.  

Impact op milieu en samenleving

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is meer dan een trend en tegenwoordig zelfs hard nodig om te slagen op de (krappe) arbeidsmarkt. Managing director Corine Berkel: ‘Ik hoor regelmatig dat sollicitanten zelfs een keuze maken voor een bedrijf op basis van duurzaamheid.’ En dat heeft natuurlijk ook effect op de organisatie van evenementen bij Mood Concepts. ‘Bij de invulling houden we daar vanaf de start rekening mee. We maken bewuste keuzes ten opzichte van de impact van het evenement op het milieu en de samenleving. Deze dient zo laag mogelijk te zijn. Dat begint al met het vervoer naar de locatie toe, waarbij het openbaar vervoer of carpoolen gestimuleerd wordt. We werken met lokale partners en zorgen met onze opdrachtgever voor minimale waste door aan het eind van het event bijvoorbeeld doggybags mee te geven. We merken dat dit gewaard wordt. Tegelijk waken we er wel voor dat we niet doorslaan. Op culinair gebied mag er naast vega(n)producten zeker ook ruimte blijven voor een bitterbal.’

Aanpak

Mood Concepts stelt continu de wensen en doelstellingen van de opdrachtgever centraal. Het kiezen van een verrassende invalshoek om niet alleen de verwachtingen van de opdrachtgever, maar ook de gasten te overtreffen vormt de rode draad. Corine: ‘Je moet verder durven denken dat  bijvoorbeeld het planten van een boom om (blijvende) impact te creëren. Een leuk voorbeeld om te noemen is dat we een keer een event hebben georganiseerd op een locatie die vlakbij het oude hoofdkantoor van onze opdrachtgever bleek te liggen. Dit gebouw wordt nu gebruikt voor de opvang van Oekraïense vluchtelingen. Deze mensen zijn getrakteerd op warme chocolademelk en poffertjes en er was ook ruimte om met elkaar in gesprek te gaan.’

Debat

Een plenaire sessie is doorgaans niet het leukste deel van een event, maar je kunt het door een creatieve invulling natuurlijk wel aantrekkelijk maken  Corine: ‘We hebben voor een opdrachtgever bijvoorbeeld een keer een Lagerhuisdebat gedaan waarbij je twee vakken met stoelen tegenover elkaar zet. De ene kant is vóór de stelling; de andere kant tegen. Wie het woord wil, staat op. Maar spreken mag pas als de debatleider je het woord geeft. In het kader van een boeiende teambuildingactiviteit met blijvende (duurzame) impact valt zeker een sessie onder leiding van de Special Forces. Het maakt teams weerbaar en leert ze om beter samen te werken. Het past allemaal binnen de uitdrukking Building events, connecting people waarmee Mood Concepts zich profileert en echt verschil maakt. 

Tekst: Johan van Dien   

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!