12 september 2016

Merkwaarde vertalen naar een event

Rubrieken

Stage Events tekent voor internationale perslancering Hyundai IONIQ

[afbeelding niet meer beschikbaar]
De collega’s van Stage Events bedenken en realiseren de mooiste evenementen voor de zakelijke markt. Zo’n event kan gebouwd zijn rondom een Stage Entertainment-productie of theater, maar dat hoeft niet. Petra Ouëndag praat je bij over de laatste ontwikkelingen en het zeer geslaagde Hyundai event in Amsterdam afgelopen zomer.

Petra: ‘We zien dat onze opdrachtgevers steeds meer behoefte hebben aan één persoon waar ze hun vragen neer kunnen leggen. Binnen Stage Events en Stage Entertainment spelen we daar bewust op in door nauwer samen te werken. Een goede ontwikkeling. We weten elkaar te vinden, geven vragen en opdrachten aan elkaar door. Zo kunnen we onze opdrachtgevers optimaal helpen. En dat komt het eindresultaat alleen maar ten goede.’

Waarom Hyundai voor Amsterdam koos
Een van de grote evenementen waar Petra afgelopen zomer aan werkte was voor Hyundai Motor Europe. ‘Hyundai Motor Nederland is al jaren een zeer gewaardeerde opdrachtgever, nu mochten we ook de internationale perslancering van de elektrische auto van Hyundai, de IONIQ, organiseren. Een geweldige opdracht. Er was gekozen voor Amsterdam omdat de merkwaarden van de IONIQ aansluiten bij het bruisende, jonge, creatieve en hippe Amsterdam. Voor ons heel mooi om te vertalen naar een passend concept, met als letterlijk hoogtepunt de nieuwe A’DAM Toren. Ook Hyundai was enthousiast over onze ideeën.’

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Zo zag het event er uit
Van 4 tot 21 juli kwamen dagelijks 40 tot 60 automotive journalisten/bloggers/vloggers uit heel Europa naar Amsterdam. Ze werden opgehaald van Schiphol om vervolgens zelf met een Hyundai IONIQ naar het landgoed van Menno Kroon in Cothen te rijden. Daar stond de lunch klaar en kregen de gasten twee workshops over de auto. Vervolgens reden ze terug naar Amsterdam en checkten de gasten in het Double Tree by Hilton en NDSM Hotel in. Na zich opgefrist te hebben vertrokken zij met een elektrische boot naar de A’DAM Toren voor een onvergetelijk uitzicht op de 16e verdieping, een diner en waardige afsluiting van de dag.

Hoe is het verlopen?
‘Het event was heel erg geslaagd. Ontzettend leuk om elke keer te zien dat wat je samen bedenkt ook in werkelijkheid heel goed uitpakt. Het mooie is dat we nu ook de introductie van de IONIQ in Nederland en de Dealer Conventie mogen organiseren. Er komt een pop-up store op het ArenA Park waar alle dealers, maar ook consumenten de auto’s kunnen zien. Ik blijf voorlopig dus nog even ondergedompeld in de wereld van de IONIQ’, zegt Petra met een brede glimlach.