Max van Oosterhout versterkt het PIM-bestuur
25 april 2025

Max van Oosterhout versterkt het PIM-bestuur voor PIM Young

Rubrieken

In het jubileumjaar waarin Platform Innovatie in Marketing (PIM) haar 40e verjaardag viert, zet het bestuur vol in op de jonge generatie marketeers. Max van Oosterhout (27), marketingprofessional bij Gulf Gas + Power en eerder werkzaam bij Mars, treedt toe als eerste PIM Young-bestuurslid. Met zijn benoeming versnelt PIM de strategie om talent, betrokkenheid en innovatie binnen het marketingvak te stimuleren.

In 2023 scherpte PIM haar koers aan met nieuwe initiatieven zoals PIM Young-bijeenkomsten, om de interactie tussen vakgenoten te vergroten. Met Max als vertegenwoordiger van de jonge generatie krijgt de community nog meer ruimte voor frisse ideeën en vernieuwende perspectieven.

Springplank voor young professionals

‘De PIM Young-bijeenkomsten spraken me direct aan. Kennis en ideeën uitwisselen met ervaren vakgenoten was een echte verrijking’. vertelt Max. ‘Juist aan het begin van je carrière is dit netwerk ontzettend waardevol. Via events en het contact met andere marketeers blijf ik up-to-date, geïnspireerd en verbonden met het vak.’

Max richt zich op de implementatie van het strategisch plan van PIM, met speciale aandacht voor communitygroei onder jonge professionals. Hij wordt aanspreekpunt en sparringpartner voor marketeers binnen én buiten de PIM-community.

Frisse energie en concrete impact

Charelle Akihary, voorzitter van PIM, is enthousiast: ‘Het is fantastisch om Max te verwelkomen. Hij vertegenwoordigt een nieuwe generatie marketeers met frisse energie, scherpe inzichten en de drive om te verbinden. Max is niet alleen een doener, maar ook een denker. Hij weet wat jonge marketeers beweegt en vertaalt dat naar concrete acties.’

De benoeming van Max is een logisch vervolg op gesprekken die anderhalf jaar geleden startten. Jonge professionals gingen toen in gesprek met het bestuur over wat de marketeer van nu nodig heeft. Daarbij werd zelfs de vraag gesteld of de titel ‘marketeer’ nog past bij hun werk rond data, duurzaamheid en digitalisering.

Uit deze gesprekken vloeiden tal van initiatieven voort, waaronder het eerste NextGen Event (januari 2024), het Customer Centric Event met Heijmans en de PIM Hackathon met ElastiQ en trendwatcher Kristel van der Linden. Allemaal evenementen georganiseerd dóór jong talent, met thema’s die voorlopen op de markt—zoals AI in sales, inmiddels omarmd door grote spelers als Salesforce.