Back Back Nieuws

Masterclass social media in reisbranche tijdens Dutch Tourism Expo

20 januari 2011
Het Innovatielab verzorgde tijdens de Dutch Tourism Expo (voorheen VakantieVakbeurs) op dinsdag 11 januari een masterclass over het gebruik van social media in de toeristische reisbranche. De animo voor dit onderwerp was groot. 200 leden vanuit de achterban van HSMAI Nederland, NHTV internationaal hoger onderwijs Breda en het NBTC woonden de bijeenkomst bij. Het merendeel op zoek naar de vraag hoe de gastvrijheidindustrie nieuwe media kan inzetten om de (inter)nationale toerist/gast te bereiken.

 

Het Innovatielab is een gezamenlijk initiatief van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), HSMAI Nederland en de NHTV. Met dit initiatief dragen zij bij aan een vergroting van de kennis over nieuwe media in de sector en brengen ze de sector en de consument dichter bij elkaar.

Onderbouwing digitale kloof consument en aanbieder
De afdeling Onderzoek van het NBTC heeft het gebruik van nieuwe media door consumenten geplaatst tegenover hoe het toeristisch bedrijfsleven deze inzet. Terwijl de reiziger klaar is voor de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van sociale media, speelt het bedrijfsleven daar nog te weinig op in. Kennis is macht

Uit de inventarisatie door het NBTC blijkt dat het gebrek aan kennis van nieuwe en sociale media een belangrijke reden is voor de digitale kloof tussen consument en bedrijfsleven. Als gastspreker tijdens de masterclass bracht Marco Derksen, initiator Marketingfacts, het publiek op de hoogte van ontwikkelingen binnen het continue veranderende medialandschap.


Punkmedia maakte de volgende compilatie van de masterclass:
HSMAI NBTC NHTV Masterclass Innovatielab from punkmedia on Vimeo.


 

Bron: NBTC & Punkmedia

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!