
Start in Azië
Het eerste Heineken® Refresh-evenement vindt vandaag plaats in Kuala Lumpur, Maleisië en morgen in Ho Chi Minh City, Vietnam. Het wereldberoemde pop-duo The Chainsmokers zullen samen met zorgvuldig uitgekozen lokaal talent optreden. In totaal worden voor beide shows in totaal 25.000 fans verwacht.
Buiten je comfortzone
De Heineken® Refresh-evenementen zijn ontworpen om fans uit hun huidige muzikale comfort zone te laten stappen. Door muziekgenres met elkaar te combineren worden fans geïntroduceerd aan een nieuw geluid, maar ook een nieuwe groep bezoekers. Heineken® Refresh staat dan ook voor het verbinden van mensen en het verbreden van muzikale horizons.
Nederlandse festivalorganisator, promotor en conceptontwikkelaar ALDA heeft de eerste twee shows creatief ontwikkeld en is met name verantwoordelijk voor het integrale samenwerking aspect van de evenementen. ALDA ontwikkelde een unieke set-up, waarbij The Chainsmokers middels oa. het podium-design naadloos kunnen samenwerken met de lokale artiesten. Die op hun beurt weer door MassiveMusic zijn uitgenodigd om een nummer van The Chainsmokers op te frissen in hun eigen unieke stijl. Na een zogeheten “fan-voted” wedstrijd, krijgen fans de kans om op hun favoriete track te stemmen voordat ze hem ten gehore zullen brengen op het podium samen met The Chainsmokers.
Opwindende nieuwe muziek ontdekken
Het hoogtepunt van de merkcampagne door Heineken®, MassiveMusic en ALDA, was de enorme uitdaging om een evenement tot leven te brengen dat fans van verschillende muzieksmaken samenbrengt en hen helpt om uit hun muzikale en sociale bubbels te breken. Heineken® Refresh is bedoeld om nieuwe en opwindende muziek te ontdekken, in lijn met de filosofie van Heineken® dat ‘life tastes better with an open mind’.