Marloes WesselmanMarloes Wesselman
Back Back Interview

Marloes Wesselman: 'Stiekem droom ik van een B&B in Frankrijk'

16 maart 2017

Benieuwd naar de human interest-verhalen van branchegenoten? Zoals: waar halen zij inspiratie vandaan, wat was hun grootste blunder en welke gouden tip willen ze delen? De rubriek Event Personality geeft een kijkje in het leven van vakgenoten. Maak deze week kennis met Event Personality Marloes Wesselman, junior marketeer bij Leiden Marketing.

Wie is Marloes Wesselman?
‘Ik ben opgegroeid in Roelofarendsveen, een dorp vlakbij Leiden. Na de middelbare school ging ik meteen op kamers in Rotterdam. Later verhuisde ik zelfs naar Kopenhagen, waar ik twee jaar heb gewoond. Nu heb ik echt mijn plekje gevonden in Leiden, waar ik met veel plezier woon. Sinds 2,5 jaar werk ik bij Leiden Marketing als junior marketeer congressen en zakelijke evenementen.’

Vertel eens wat meer over Leiden Marketing?
Het Leiden Convention Bureau, onderdeel van Leiden Marketing, is verantwoordelijk voor het vergroten van de aandacht voor de stad Leiden als bestemming voor (inter)nationale congressen en zakelijke evenementen. Leiden Convention Bureau zet zich als een neutrale partner in voor ieder congres of zakelijk evenement met kosteloos advies.’

Wat is je motto?
‘Altijd je allerbest doen, dan kun je jezelf niets verwijten!’

Wat is het mooiste evenement dat je georganiseerd hebt?
‘De inspiratiedag Amerika in Leiden. Eén keer per jaar organiseert Leiden Convention Bureau een inspiratiedag voor eventplanners, waarbij we de stad en haar locaties laten zien. Vorig jaar hebben we de inspiratiedag het thema Amerika in Leiden gegeven.’

Hoe zie je de toekomst van de evenementenbranche?
‘Technologie zal nog veel belangrijker worden. Op manieren die wij nu nog niet eens kunnen bedenken.’

Ben je geworden wat je had willen zijn?
‘Ik wilde vroeger heel graag de baas zijn van een camping. Dat leek me echt fantastisch! Stiekem droom ik daar nog steeds wel van, maar dan iets kleiner. Een B&B in Frankrijk of zoiets.’

Waar je je inspiratie vandaan?
‘Op heel veel verschillende plekken. Soms is dat een evenement dat ik bezoek, een post op social media of een inspirerend persoon. Ik hou mijn oren en ogen altijd open.’

Wat is je droom?
‘Ik wil heel graag een aantal verre reizen maken. De Verenigde Staten staan hoog op mijn lijstje, maar ook Mexico, Kenia, Australia en Costa Rica.’

Wat is jouw gouden tip?
‘Bij het organiseren van een evenement zorg ik ervoor dat echt alle informatie en activiteiten in het draaiboek staan. Ik heb een keer onverwachts een inspiratiedag begeleid, omdat een collega ziek was. Gelukkig verliep de dag vlekkeloos, dankzij het ontzettend gedetailleerde draaiboek.’

Welke (publieks)evenementen staan steevast in jouw agenda?
‘Ik ga ieder jaar met 3 vriendinnen naar de Nacht van Kunst en Kennis in Leiden. Het is inmiddels vaste prik om samen een hapje te eten en daarna het evenement te bezoeken. Ook Schemerstad is een fantastisch cultureel evenement dat in Leiden wordt georganiseerd.’

Wat is je grootste hobby?
‘Ik kijk erg graag films, variërend van filmhuis-films en Franse films tot romantische comedy’s.’

Wat is je favoriete boek, tijdschrift en tv-programma?
‘Het laatste offer van Simone van der Vlugt is mijn favoriete boek, af en toe lees ik de LINDA. Ik kijk eigenlijk heel veel verschillende tv-programma’s, de nieuwe serie Designated Survivor vind ik erg goed.’

Wat is je favoriete vakantieland en –stad?
‘Zonder twijfel Kopenhagen! Ik probeer er ieder jaar 1 of 2 keer heen te gaan.’

Van welke muziek ga je helemaal los?
‘Ik vind Gavin DeGraw echt een fantastische zanger en heb bijna al zijn concerten in Nederland bezocht.’

Hoe ‘social media’ ben je?
‘Ik beheer het Twitter-account van Leiden Convention Bureau en maak natuurlijk ook gebruik van de andere kanalen van Leiden Marketing als dat nodig is. Persoonlijk kijk ik vooral veel op Facebook, maar inmiddels ook wel dagelijks op Instagram.’

Hoe ziet je leven er over 5 jaar uit?
‘Ben ik uiteraard nog steeds aan het werk. Hopelijk heb ik dan een paar mooie stappen gemaakt en geef ik misschien wel leiding aan een team van marketeers.’

Een onverwachte kant van Marloes?
‘Ik ga ieder jaar een dag naar de Zwarte Cross. Tijdens mijn studententijd heb ik een keer op het festival gewerkt en toen bleek het zo leuk te zijn, dat ik het sindsdien ieder jaar bezoek. Het is het grootste muziekfestival van Nederland, heel gaaf om te zien.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!