Make-over met een ‘touch of nature’Make-over met een ‘touch of nature’
Back Back Locaties

Make-over met een ‘touch of nature’

19 oktober 2018

Golden Tulip Jagershorst Eindhoven in een nieuw jasje

Hotel en Meetingcenter Golden Tulip Jagershorst bij Eindhoven heeft de afgelopen maanden een grootse metamorfose ondergaan. Het restaurant, de vergaderzalen en 28 superior kamers van het hotel zijn in een nieuw jasje gestoken. De nieuwe look & feel sluit aan op de natuurlijke ligging van Jagershorst en de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip: ‘Playtime, anytime’: inspelen op de veranderende wensen van de gast.

Vanaf de A2 richting Eindhoven sla ik bij Leende af naar Jagershorst. Het witte hoofdgebouw met veel houtwerk geeft het pand een buitenlandse uitstraling, wat wordt versterkt door de bosrijke omgeving. Het mooie weer laat toe dat het terras vol zit met gasten. Ik loop de Brasserie binnen waar ik heb afgesproken met general manager Dennis Vliegen en sales manager Petra van Gestel. De inrichting van het gerestylede restaurant oogt modern, tegen het industriële aan, maar met een duidelijke klassieke nuance. De sfeer is gemoedelijk.

Brabants welkom

Dennis en Petra haken in op mijn complimenten over de inrichting en beginnen enthousiast te vertellen over de insteek van de aanpassingen. Dennis: ‘We hebben bewust gekozen voor een niet te moderne aanpak want dat past niet helemaal bij onze gevarieerde doelgroep. Maar we wilden wél vernieuwen, vandaar dat het een geslaagde combinatie is geworden tussen modern en klassiek. Door het plaatsen van een transparante open haard en gebruik van natuurtinten in de meubels en stoffering willen we vooral een gevoel van ‘thuiskomen’ creëren. In Brabant staan de termen ‘gezelligheid’ en ‘gastvrijheid’ voorop. We willen het gasten echt naar hun zin maken. Je voelt als bezoeker meteen of het contact met onze mensen echt of gemaakt is. ‘De koffie arriveert, en ik check: mijn cappuccino wordt geserveerd met een oprechte glimlach.

Technische snufjes en gemak

Een ander element in de restyling zijn de technische snufjes. Dennis: ‘Uiteraard willen we onze gasten het gemak en service van deze tijd bieden en dat betekent dat we geïnvesteerd hebben in goede wifi in alle ruimtes. Daarnaast bieden we op de nieuwe executive kamers draadloos opladen en zijn de vergaderruimtes voorzien van multifunctionele, ultra HD-touchscreens. De screens zijn via een app te bedienen zodat je een presentatie via je tablet of mobiel kunt navigeren.’

Bankjes in plaats van bureaus

Dennis: ‘Een ander inzicht: uit onderzoek blijkt dat gasten op hun hotelkamer vrijwel nooit aan ‘het bureau’ te zitten maar met hun laptop op het bed of een bank. We hebben dan ook besloten om de bureaus te vervangen door een comfortabele bank of fauteuil met laptoptafeltje.’ Petra vult aan: ‘Ook blijkt dat gasten liever een goede douche nemen dan een bad. Om die reden hebben we in de executive kamers het bad vervangen door luxe inloopdouches. Fervente badliefhebbers kunnen overigens nog altijd genieten van het ligbad met douche op de superior kamers.’

Knipoog naar de natuur

Petra geeft me na de koffie een rondleiding door het hotel. We komen bij een van de nieuwe executive kamers aan. Het eerste wat opvalt is een mooi, groot natuurbehang achter het bed. Petra: ‘Je ziet hier de knipoog naar de bosrijke omgeving. Jagershorst ligt middenin een natuurgebied. Je loopt vanuit de parkeerplaats zo het Leendersbos in en vanuit vrijwel elke ruimte kijk je uit op het bos. Er wordt door gasten dan ook heel wat afgewandeld en gefietst. Om het natuurgevoel nog meer te benadrukken is de vloerbedekking vervangen door houtlaminaat in een warme tint. Verder zijn -al een deel van- de bedden vervangen door een hoogstaand nieuw type hotelbed in een bosgrijstint. Gasten kunnen hier echt even bijkomen, bewegen én inspiratie opdoen.’

Creatief meedenken

Petra en ik lopen terug richting het terras waar ik Dennis nog even spreek. ‘Ik ben zeker trots op onze make-over.’ Hij wijst me op het een verdieping lager liggende zalencentrum. ‘Daar hadden we onlangs nog een congres met 450 deelnemers en aansluitend, óp het dak, een fantastisch feest, lekker in de buitenlucht. Die sfeer aan de bosrand is niet te evenaren. Het dak willen we dan ook nog verder aankleden met buitenkunst en beplanting. Dat vind ik het leuke in dit vak: creatief meedenken met de wensen van onze gasten. Dat sluit ook nog eens perfect aan op de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip: ‘Playtime, anytime’: inspelen op de veranderende wensen van de gast. Ons motto: alles kan, we laten ons niet stoppen door beperkingen. Overal zijn kansen!’

Fact & Figures Golden Tulip Jagershorst

  • 89 kamers inclusief 28 geheel gerenoveerde executive kamers, 10 junior suites
  • 6 vergaderzalen met een totale oppervlakte van 450 m2 (incl. aangrenzende businesslounge).
  • 3 meetingrooms met tussenliggende businesslounge op 1ste etage hoofdgebouw voor max. 20 personen.
  • Dak zalencentrum 400m2 geschikt voor events & feesten
  • Brasserie met groot zomerterras en Jagershorst Salon voor ontbijt en private dining.
  • Overdekt zwembad, sauna & fitness.

Door > Carla Nent

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!