Maglr verandert statische media in een interactief kijk- en luisterfeestMaglr verandert statische media in een interactief kijk- en luisterfeest
Back Back Trends

Maglr verandert statische media in een interactief kijk- en luisterfeest

24 juni 2020

Je plant een evenement en wil de bezoeker informeren via verschillende kanalen. Tekst en foto’s staan klaar op de website, maar is dat voldoende? Met publicatieplatform Maglr is het het mogelijk om content op eenvoudige wijze mooier en interactief te maken.

De combinatie tekst en beeld werkt al sinds jaar en dag goed voor alle soorten presentaties en uitgaven. De manier waarop die twee informatie-elementen zich tot elkaar verhouden, verandert. In de afgelopen decennia zijn media, gedreven door nieuwe technologie, minder statisch geworden. Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van bewegende beelden en ook worden media interactief; de lezer/kijker zit aan de knoppen en heeft zo invloed op de waarneming.

Aantrekkelijk en makkelijk

Deze ontwikkeling dwingt mediamakers tot het bieden van interessante, interactieve content waarin sprake is van een afgewogen mix van beeld en tekst. Dat kan best ingewikkeld zijn, maar met een publicatieplatform als Maglr wordt het bloedsimpel. Maglr biedt de mogelijkheid om allerlei soorten content in een aantrekkelijke visuele vorm te gieten en op verschillende devices te tonen. Om er gebruik van te maken hoef je geen grafische studie te volgen of programmeerkennis te hebben. Iedereen kan ermee aan de slag, op een niveau naar keuze.

Meer aandacht

‘Je kunt alles wat voorheen op print of statisch via websites werd verspreid met Maglr interactief en snackable brengen, aansluitend op hoe mensen tegenwoordig content consumeren’, zegt contentmarketeer Marvin Pranger van Maglr. ‘Dat betekent opgedeeld in aantrekkelijke stukken met veel beeld, effecten en keuzemogelijkheden voor de gebruiker. Daardoor krijgt de content meer aandacht en wordt die makkelijker gedeeld in de doelgroep die je als publisher wil bereiken.’

Timetables events

Met Maglr wordt content fraaier én handiger. Pranger geeft als voorbeeld timetables voor evenementen. ‘Voorheen werd daar een boekje of uitklapfolder voor gemaakt. Een goed werkend digitaal alternatief was er niet, maar Maglr is daar heel geschikt voor. Je kunt zoiets via ons platform heel makkelijk in elkaar steken en voor de gebruiker werkt het snel en overzichtelijk. Maglr-publicaties zijn via een link bereikbaar en volledig responsief op mobiele telefoons, tablets en grotere schermen.’

Sprekende voorbeelden

Behalve voor de genoemde timetables wordt Maglr vaak ingezet voor diverse andere media. Uit voorbeelden van eerder verschenen uitgaven die met Maglr zijn gemaakt komt de veelzijdigheid van het platform naar voren. Bekijk bijvoorbeeld eens deze uitnodiging, dit evenementverslag, dit online magazine en deze eventpagina.

Gebruik van templates

Wie met Maglr aan de slag gaat, kan gebruikmaken van handige software die Pranger en zijn collega’s hebben gemaakt. ‘Daarmee kun je bijvoorbeeld een digitaal magazine bouwen naar eigen inzicht, zonder technische kennis. Je hebt dus geen developer of designer nodig. Je kunt kiezen uit what you see is what you get templates waarbinnen je eenvoudig content kunt toevoegen of verplaatsen. Als de basiscontent op orde is, kun je in korte tijd een prachtig interactief geheel creëren met tekst, foto’s, video en mooie graphics.’

Abonnementsvormen

Gebruikers van Maglr hebben de keuze tussen verschillende abonnementen, zoals een eenvoudige versie en eentje voor professionele ontwerpers. Bovendien kunnen er extra opties worden bijgeschakeld en zijn zelfs custom integraties mogelijk. En wie aanvullende wensen heeft kan ook nog de studio van Maglr inschakelen om tot het gewenste product te komen.

Interactie als missie

‘Er is natuurlijk meer publicatiesoftware beschikbaar’, weet Pranger. ‘Vaak is die echter gericht op een specifieke verschijningsvorm. Met Maglr kun je zo veel meer. Het pakket is heel compleet en het gebruiksgemak groot. Steeds meer bedrijven ontdekken de voordelen ervan en delen onze missie. Die luidt dat alle statische content verandert in een geweldige interactieve ervaring.’

Door > Wally Cartigny

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!