Back Back Nieuws

Magazine presenteert NL als MICE-bestemming

28 november 2007
Het nieuwe magazine ‘Fresh Dutch Views’ biedt frisse kijk op Holland als congres- en vergaderbestemming. Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) zet Nederland hiermee internationaal neer als intrigerende, innovatieve bestemming, en wil meetingplanners motiveren Nederland nog vaker te kiezen als locatie voor hun zakelijk evenement of bijeenkomst.

Hierbij baseert het NBTC zich op de typische Nederlandse mentaliteit: nuchter, aangenaam eigenzinnig en innovatief. Dit komt tot uiting in het magazine ‘Fresh Dutch Views’, dat in het kader van de nieuwe strategie door Jos Vranken, algemeen directeur NBTC, is gepresenteerd tijdens de EIBTM in Barcelona.

Ivo Brautigam, Director Destination Marketing bij het NBTC: “Nederlanders hebben van oudsher een heel specifieke, eigen mentaliteit: wij zijn nuchter, origineel en prettig eigengereid. Het zijn deze kwaliteiten die wij inzetten in de campagne om de internationale MICE-markt verder te veroveren. Aan de hand van deze inspirerende mentaliteit wordt Nederland neergezet als bestemming waar je echt moet zijn om het verschil te maken voor het succes van je internationale bijeenkomst. “

“Identiteit kopieer je niet, in tegenstelling tot functionaliteit. Het onderscheid zit dus niet in zaken als goede bereikbaarheid, kwalitatief goede locaties en taalvaardigheid, die zijn in Nederland prima in orde. Daarom spelen wij in op de behoefte van de zakelijke bezoeker om als zakelijk vlak”. De campagne heeft tot doel de positie van Nederland op de internationale wereldranglijst van zakelijke bestemmingen verder te verbeteren.

Onderdeel van de nieuwe MICE-strategie is het magazine Fresh Dutch Views dat tijdens de EIBTM in Barcelona is gelanceerd. Ter inspiratie laat het magazine Nederlands talent aan het woord dat met innovatieve ideeën internationaal succes heeft geboekt.

Zo zijn er interviews met onder andere de initiatiefnemers achter de stormvaste SENZparaplu, designer Maarten Baas en chocolatier Kees Raat. Daarnaast zijn er opvallende redactionele artikelen over de Nederlandse steden Amsterdam, Den Haag, Groningen, Maastricht, Noordwijk Rotterdam en Utrecht, waarin de lezer informatie vindt over de congresfaciliteiten van deze steden gecombineerd met originele tips voor vrijetijdsbesteding. Het Engelstalige magazine Fresh Dutch Views zal twee keer per jaar verschijnen en wordt toegestuurd aan internationale meetingplanners en andere relevante marktpartijen in de MICE-markt.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!