Ludieke campagne gaat om zeep
17 December 2024Citymarketingorganisatie Apeldoorn Partners en het Apeldoornse HappySoaps sloten de handen ineen voor een bijzondere campagne. Om Apeldoorn op de kaart te zetten bij zakelijke bezoekers, lanceerden zij in november een Apeldoornse HappySoaps bodywash bar en bedachten daarbij een ludieke actie om die onder de aandacht te brengen. Wij spraken Anouk Timmer, programmamanager congressen bij Apeldoorn Partners over deze unieke samenwerking en de totstandkoming van de campagne.
Anouk vertelt: ‘Ons doel is Apeldoorn om op de kaart te zetten als groene en royale hoofdstad van de Veluwe. Als programmamanager richt ik mij op het naar de regio halen van congressen die passen bij dat doel en het versterken van ons imago. Denk bijvoorbeeld aan het Nationaal Warmtecongres dat afgelopen jaar in Orpheus werd gehouden. Apeldoorn Partners put zijn kracht uit de lokale samenwerkingen en we hebben veel contact met Apeldoornse ondernemingen. Nadat ik HappySoaps eigenaar Marcel Koers een paar keer had getroffen, ontstond het idee om samen een actie op te zetten.’
Om weg te geven
Al snel werd er een brainstorm gepland en was het idee van een Apeldoorn HappySoap bodywash bar geboren. De zeep werd begin november gelanceerd met de berichtgeving ‘Apeldoorn gaat duurzaam douchen’. Anouk: ‘De HappySoap is ontwikkeld om weg te geven aan onze locaties om cadeau te geven aan de zakelijke bezoeker. De verpakking van de duurzame zeepjes is in een Apeldoorns jasje gestoken en vertelt ons verhaal.’
Van idee naar gigantische zeep in de aanhanger
Om de lancering van de zeepjes onder de aandacht te brengen, ontstond het idee om een levensgrote HappySoap te maken. ‘We hebben een mascottezeep gemaakt van 2 bij 1,5 meter om mee te nemen langs de verschillende locaties. Geweldig idee, op één ding na… we hadden niet goed nagedacht over het vervoer. We kwamen er al vrij snel achter dat zo’n zeep natuurlijk onmogelijk in de auto past, met bijzondere taferelen als gevolg’, aldus Anouk.
Echt groen en royaal
Uiteindelijk bood een aanhanger uitkomst en kon de zeep zijn geplande rondreis maken. Anouk: ‘De ontvangst is positief. En begrijpelijk, want de zeepjes ruiken echt heerlijk, zijn duurzaam én komen van een lokale onderneming. Al met al zijn we blij met deze creatieve samenwerking en dat het een geschenk voort heeft gebracht dat echt om ‘groen en royaal’ draait.’
Goed artikel?
Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!