Bols experience amsterdam
6 juni 2025

Lucas Bols opent vernieuwde eventlocatie

Door Erik van den Berg

Rubrieken

De Bols Cocktail Experience in hartje Amsterdam is recent heropend. Ter gelegenheid van het 450-jarig jubileum van The Lucas Bols Company hebben de bar, academy en experience een volledige metamorfose ondergaan. Het maakt de locatie volgens manager Ditmar Oostmeijer nóg geschikter voor zakelijke events: ‘Denk aan stijlvolle productlanceringen, inspirerende bedrijfsfeesten of exclusieve workshops. Allemaal tegen de sfeervolle achtergrond van ons iconische merk Lucas Bols.’

De iconische spiegelbar in het monumentale pand waarin de Bols Cocktail Experience gevestigd is, is behouden gebleven, maar stijlvol in een nieuw jasje gestoken. Meer koper, brons en marmer zorgen voor een eigentijdse, luxe bar die niet zou misstaan op het dakterras van een hip hotel. Maar wel ingericht op grote gezelschappen, zodat niemand hoeft te wachten op zijn zorgvuldig bereide cocktail.

Rijke geschiedenis

Niet alleen de bar, maar ook de academy en experience zijn vernieuwd. De experience vertelt nog steeds de rijke geschiedenis van 450 jaar Lucas Bols, maar nu op een meer interactieve manier. De museale setting heeft plaatsgemaakt voor een beleving waarin bezoekers zelf kunnen zien, voelen en doen. Dankzij de nieuwe ‘interactieve wall’ leren bezoekers in zes stappen hoe je de perfecte cocktail maakt. De academy, waar trainingen, cocktailworkshops en masterclasses worden gegeven, heeft eveneens een upgrade ondergaan zodat de uitstraling perfect aansluit bij de rest van de vernieuwde ruimtes. 

Exclusief 

‘We faciliteren zakelijke events voor groepen van 20 tot 100 personen,’ legt Ditmar uit. ‘Altijd exclusief voor de groep en volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Vaak is het een combinatie van ruimtes: ontvangst in de bar, gevolgd door een presentatie of workshop in de academy en afsluitend een borrel of walking diner. De cocktail experience is standaard onderdeel van ons aanbod, aangezien er veel belangstelling is voor de rijke historie van Lucas Bols.’

Productlanceringen

‘Het soort events is veelzijdig,’ vervolgt Ditmar. ‘Maar het gaat relatief vaak om productlanceringen. Dat kunnen nieuwe auto’s zijn, die we de ruimte in rijden, maar ook parfums, gadgets of technologie. Lucas Bols is een sterk en vertrouwd merk. Dat trekt andere sterke merken aan. En door onze hoogwaardige AV-faciliteiten en unieke sfeer leent de ruimte zich goed voor productlanceringen.’

After-events

Daarnaast worden de ruimtes ook veelvuldig ingezet voor bijzondere bedrijfsfeesten, exclusieve netwerkborrels of teamdagen waarin inhoud en ontspanning worden gecombineerd. Dankzij de centrale ligging, niet ver van de RAI Amsterdam, is de locatie ook ideaal voor after-events tijdens beurzen en congressen.

No-alcohol cocktails 

Cocktails spelen bij Lucas Bols altijd een prominente rol, maar volgens Ditmar is er een duidelijke verschuiving gaande in de voorkeur van gasten: ‘Steeds vaker wordt er gekozen voor no- en low-alcoholopties. Lucas Bols heeft een prachtig alcoholvrij merk in het portfolio. Onze bartenders hebben de afgelopen jaren diverse recepturen ontwikkeld voor bijzondere low- en no-alcoholcocktails met verrassend intense smaken. Zo kun je ook zonder of met minder alcohol volop genieten van cocktails van topkwaliteit.’

Creativiteit op maat

Wie kiest voor een event in de Bols Cocktail Experience, krijgt geen standaardformule, maar een unieke ervaring op maat. Volgens Ditmar wordt elk evenement volledig afgestemd op de wensen van de klant, van het programma tot de cocktails: 'Onze bartenders creëren graag exclusieve recepten en thema’s die perfect aansluiten bij het merk of het verhaal van de klant. Denk bijvoorbeeld aan een cocktail die qua kleur en smaak het bedrijfslogo weerspiegelt. Wij houden ervan om uitgedaagd te worden.'