Back Back Nieuws

Lokaal werkt

25 september 2012
Passie, vakmanschap en ondernemerschap. Dat zijn de ingrediënten die ervoor zorgden dat Koninklijke Gazelle inmiddels haar 120-jarig jubileum mag vieren. Diezelfde ingrediënten zijn de reden voor Gazelle om te kiezen voor Catering Lokaal die in samenwerking met 16 lokale leveranciers de complete catering deed voor het jubileumevenement van Gazelle. Een dubbel succesverhaal.

120 jaar Gazelle
Het jubileumevenement, georganiseerd door B&S event innovators, werd van 24 tot en met 27 augustus gevierd in het Gazelle Experience Center in Amersfoort. Gazelle startte in 1892 als tweemansbedrijf en groeide uit naar de welbekende fietsmarktleider in Nederland. ‘Gazelle is in 1892 lokaal begonnen,’ vertelt Ronald ter Braak, Marketingcommunicatie manager. ‘En met passie en gedrevenheid zijn we uitgegroeid tot wat we nu zijn; marktleider in Nederland. Die passie, aandacht en liefde voor je product wilden we terug laten komen op ons jubileumevenement voor personeel en dealers. Omdat het iets is waar wij als Gazelle voor staan. Het is onze sleutel tot succes. Vandaar onze keuze voor Catering Lokaal.’

Lokale leveranciers
Het principe van Catering Lokaal is simpel: wat je van dichtbij haalt is lekkerder. De visie is doordacht: op een andere, flexibele manier invulling geven aan catering waarbij de lokale ondernemers worden geactiveerd. Catering Lokaal speurt daarom de regio af naar de allerbeste lokale leveranciers en brengt ze samen. Mensen die met hart en ziel hun gerechten bedenken en perfectioneren.  Je proeft de passie erin. Daarnaast krijgt de catering op die manier een eigen gezicht; dat van de lokale ondernemer. Bijkomende voordelen? De lokale economie krijgt een impuls. Het milieu wordt ontzien. Echt maatschappelijk verantwoord ondernemen dus.

Liefde voor het product
Voor het jubileumevenement van Gazelle werkte Catering Lokaal samen met 16 lokale leveranciers. Stuk voor stuk ondernemers uit de omgeving van Amersfoort met liefde voor het product en gedreven om de best mogelijke  kwaliteit te leveren. Een greep uit de leveranciers: het Vlaams Friteshuis Van Gogh (winnaar AD Friet Test 2012), Volendammer Vishandel Nieuwland (score 10- in de AD Haring Test)e en Bakkerij Hartig (winnaar Boulangerie Award 2012).

Passie
Ronald ter Braak: ‘Wat dit concept zo bijzonder maakt is dat het verhaal van deze ondernemers inspireert en je proeft de passie in hun gerechten. Al onze in totaal 2500 gasten reageerden daar enorm positief op en genoten extra. Dat was uiteraard geweldig om te zien en een lokale cateraar is nog eens goed voor het milieu ook. Het jubileumevenement in samenwerking met Catering Lokaal en B&S event innovators was daarom voor ons een unieke samenwerking die zeker voor herhaling vatbaar is.’

Kijk voor meer informatie en een filmpje op cateringlokaal.nl

Foto: robertaarts.nl

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!