Back Back Nieuws

The Live House doet opening Offshore Windpark Egmond aan Zee

23 april 2007
Prins Willem Alexander heeft vorige week woensdag het windpark van NoordzeeWind ‘aangeblazen’. The Live
House werkte de ideeën van de opdrachtgever nader uit in een script en
tekende samen met deze joint venture van Nuon en Shell voor de
organisatie van de officiële inbedrijfstelling van het Offshore
Windpark in Egmond aan Zee.

Dichter dan in de loods, waar
normaal de reddingboot van de Koninklijke Nederlandse Redding
Maatschappij staat gestald, kun je op het vasteland niet bij het
offshore-windpark Egmond aan Zee komen. Met behoud van originele
details is de loods omgebouwd tot een intiem theater met elementen van
windmolens, zee, zand en strand.

Na de speciaal op maat
geproduceerde ouverture, waarin de voorbereiding en de bouw van het
park energiek in beeld werden gebracht, volgde onder leiding van
Hadassah de Boer een levendige, inhoudelijk sterke podiumdiscussie met
de minister van Economische Zaken, Maria van der Hoeven, de chief
executive van Royal Dutch Shell, Jeroen van der Veer en de
bestuursvoorzitter van Nuon, Ludo van Halderen. Aansluitend was het
tijd voor de feestelijke opening van het park.

In de loods
zongen veertien leerlingen van de basisscholen De Branding en De
Driemaster uit Egmond aan Zee een speciaal op maat geschreven lied op
de melodie van ‘We are the world’, met live begeleiding van violist
Xander Nichting.

Samen met de Prins van Oranje blies een aantal
kinderen wind in de mini-windmolens die op het podium waren geplaatst,
waardoor er vervolgens een stroom van licht en energie door de zaal
ging en twee Cirque du Soleil artiesten tot leven kwamen. Dit geheel
stond symbool voor het definitief in werking stellen van het park.

Aansluitend
wandelden de Kroonprins en de gasten onder leiding van het kinderkoor
en de Cirque du Soleil artiesten via de boulevard naar restaurant
ZilteZoen, met goed uitzicht op het windpark, voor een informeel
samenzijn, waarmee het programma werd afgesloten.

De regie was
in handen van creatief directeur Ad de Haan en het projectmanagement
werd verzorgd door Account Director Marloes Honsbeek. De projecties
zijn door The Live House in eigen huis geproduceerd op basis van
beeldbankmateriaal van de Bouwcombinatie Egmond, aangevuld met zelf
gefilmde beelden.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!