
Samen sterk!
Het zijn drukke tijden bij zowel de Doelen als LENN, maar ze maken graag een gaatje in de agenda vrij om te praten over de jarenlange samenwerking. Het exacte aantal jaar is voor Dionne Versteegh (LENN), en Robin van den Heuvel (de Doelen) een beetje gissen. Maar dat beide partijen al lange tijd een warme, zakelijke relatie onderhouden staat vast. Zo heeft LENN speciaal voor de Doelen zelfs een op maat gemaakte catalogus samengesteld waar diverse congresorganisaties eenvoudig kunnen kiezen welke vorm van aankleding ze wensen. Dionne: ‘Daarnaast hebben we ook een plattegrond waarop wij alle montage-opties in kaart hebben gebracht, zodat we alle informatie paraat hebben om de klant op de beste manier te kunnen adviseren.’
Immersive Tech Week
‘We zijn als de Doelen op het terrein van congressen vooral actief in de medische, wetenschappelijk sector’, vertelt Robin. Zo was de Doelen gastheer voor de ISPAD, een wereldwijd congres over diabetes dat ieder jaar wordt gehouden, waarbij ook LENN voor de venue dressing nauw betrokken was. Een ander voorbeeld van een geslaagde samenwerking is de Immersive Tech Week in opdracht van VR Days. Tijdens dit evenement komen verschillende technologische ontwikkelingen aan bod, waaronder AI, XR en Virtual Reality. Dionne: ‘Voor de laatste editie hadden we een nieuw product ontwikkeld: kartonnen covers gemaakt voor de vaste wayfinding in de Doelen. Dit is een mooie manier om de bestaande wayfinding voor elk event in de Doelen te branden. Daarnaast hebben we de locaties voorzien van stickers, meerdere no-frames gebouwd en op diverse plekken frontlit banners opgehangen.’
De weg kennen
‘Kennis van het omvangrijke, complexe gebouw van de Doelen is voor een samenwerkingspartner essentieel’, vertelt Robin. ‘Wanneer we LENN inschakelen, hebben we op dat punt helemaal geen zorgen. Zij kennen alle ins en outs van onze locatie en weten dus precies wat de meest passende montageoptie is. Deze kennis van onze locatie is voor ons ook heel fijn in de communicatie richting onze opdrachtgevers. We weten dat alles in orde komt.’ Daarnaast prijst Robin de proactieve houding van LENN: ‘Ze denken ook echt met ons mee en zeker ook buiten de geijkte kaders. Soms hebben onze opdrachtgevers immers ook specifieke wensen die nog niet in de catalogus staan.’ ‘Dat meedenken met een opdrachtgever vinden we heel leuk om te doen. Het prikkelt ons creatieve brein’, vult Dionne aan.
Duurzaam ondernemen
Ook in het kader van duurzaamheid zitten de Doelen en LENN op dezelfde lijn. ‘De Doelen is een van de zeven partners van 7 Square Endeavour’, vertelt Robin. ‘Dit internationale samenwerkings- en verduurzamingsproject heeft als missie om steden klaar te maken voor de toekomst. Passend bij dit project verwerken we onze geveldoeken bijvoorbeeld tot tassen.’ Lenn vindt het belangrijk om klanten duurzame(re) materiaalopties aan te bieden. ‘Bovendien recyclen wij het frontlit en de tiewraps die we gebruiken’, vult Dionne aan.
Balans
Het jaar is pas halverwege, maar bij het opmaken van een tussenbalans zijn LENN en de Doelen zeer positief over wat er afgelopen maanden gezamenlijk is bereikt. Het smaakt voor allebei zeker naar meer. Robin: ‘Ik hoor hier op de werkvloer dat de naam LENN altijd op een positieve manier genoemd wordt!’