20 juni 2006

Kubik in top 20 internationale bureaus

Rubrieken

Kubik Amsterdam viert dubbel feest. Niet alleen omdat Kubik (een wereldwijd opererende specialist in geïntegreerde 3-D communicatie met kantoren in Noord-Amerika en Europa en ruim 120 specialisten op het gebied van merkstrategie, ruimtelijk en grafisch ontwerp, project management en logistiek) wordt herkend als één van de top 20 internationale Event Marketing bureaus, maar ook omdat Kubik Amsterdam haar 10-jarig bestaan viert. 


In de mei editie van het internationale magazine Event Marketer Magazine wordt Kubik geprezen voor het uitzonderlijke werk op het gebied van ruimtelijke communicatie. Boeiende tentoonstellingen, grensverleggende merkomgevingen en markante evenementen worden door Kubik ontworpen en geproduceerd voor toonaangevende, internationale merken. Met geintegreerde 3D communicatieconcepten voor klanten als General Motors, Heineken, Nike, Nissan en Shell verkondigt het Event Marketer Magazine dat Kubik een ‘one-stop-shop’ is geworden voor brand experience concepten, die vervolgens ook op een spectaculaire manier gerealiseerd worden. Bij het verder toelichten van de constante, succesvolle resultaten van Kubik, is Kubik volgens dit magazine nog steeds het ‘go-to’ bedrijf voor puur tentoonstellingsdesign en –bouw. Al met al genoeg redenen voor het Event Marketer Magazine om Kubik op te nemen in de top 20 van de internationale Event Marketing bureaus.

Naast dit heugelijke feit viert Kubik Amsterdam dit jaar ook haar 10-jarig bestaan. Wat ooit begon als de Europese vestiging van Exhibits International in 1996 is door de jaren heen uitgegroeid tot een full-service communicatiebureau, dat tentoonstellings- inzendingen, expo design, retail concepten, musea inrichtingen en grootschalige promotie evenementen voor internationale merken ontwerpt en realiseert. Een mooi voorbeeld hiervan is het scala aan activiteiten dat Kubik wereldwijd organiseert rondom Team ABN AMRO’s deelname aan de Volvo Ocean Race. Kubik greep de Stopover van deze race in Rotterdam afgelopen week dan ook aan om haar relaties de binnenkomst van de deelnemende schepen te laten beleven op spectaculaire zeiljachten. In de avond werd op een speciale Kubik boot een bezoek gebracht aan het Sponsor Village waar het 80x30 meter grote, door Kubik ontworpen en gerealiseerde Team ABN AMRO paviljoen werd bezichtigd. De avond werd afgesloten met het bijwonen van het DJ Tiësto concert op de Maas.