KreaDoe haalt recordbedrag op voor kinderoncologieKreaDoe haalt recordbedrag op voor kinderoncologie
Back Back Nieuws

KreaDoe haalt recordbedrag op voor kinderoncologie

08 november 2023

Het grootste do-it-yourself (DIY)-event van de Benelux, KreaDoe, haalt met haar 34ste editie een recordbedrag op voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in Utrecht. Jaarbeurs zet zich in voor de missie van het Máxima: ieder kind met kanker genezen met optimale kwaliteit van leven. KreaDoe trok de afgelopen vijf dagen ruim 45.000 bezoekers naar Koninklijke Jaarbeurs.

Marleen Rompen, beursmanager: ‘KreaDoe heeft dit jaar niet alleen de creativiteit van bezoekers benadrukt, we hebben gezamenlijk ook een aanzienlijke impact gemaakt door een ruim twee keer zo hoog bedrag op te halen voor het Prinses Máxima Centrum. Dit laat de betrokkenheid van onze bezoekers zien bij het ondersteunen van dit onderzoeksziekenhuis.’ Op KreaDoe was er ook speciale aandacht voor bezoekers met onzichtbare aandoeningen.

Ruim 13.000 euro voor Prinses Máxima Centrum

Bezoekers hebben tijdens KreaDoe genoten van een gevarieerd aanbod aan workshops, activiteiten en optredens van onder andere de bekende influencer CreaChick en Karin Bloemen. Ook konden bezoekers weer meedoen aan de speciale KreaDoe Bingo waarbij de gehele opbrengst naar het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie is gegaan. Het opgehaalde bedrag vanuit deze bingo en de donaties uit de webshop leveren onder anderen een bijdrage aan creatieve activiteiten voor de kinderen en gezinnen in het Máxima. ‘De activiteiten die in het Máxima worden aangeboden zorgen voor afleiding, versterken het contact tussen kinderen en ouders onderling en verminderen stress. We zijn heel dankbaar dat de bezoekers van Kreadoe zo ruimhartig hebben bijgedragen hieraan, want deze activiteiten worden niet vergoed door de zorgverzekeraars’, zegt Nienke Beek, Corporate Partnerships Prinses Máxima Centrum. 

Jaarbeurs sluit zich aan bij Hidden Disabilities Sunflower

Sinds dit najaar is Jaarbeurs aangesloten bij het zogeheten Hidden Disabilities Sunflower-netwerk. Een groen keycord met zonnebloemen wordt steeds populairder in de reis- en evenementenbranche. Het is een signaal dat de drager een onzichtbare beperking heeft en graag wat extra tijd en aandacht krijgt. Door aan te sluiten bij het netwerk laat de Utrechtse evenementenlocatie zien dat Jaarbeurs een plek is waar mensen met onzichtbare aandoeningen, ondersteuning krijgen als ze dat willen en nodig hebben. Marleen Rompen: ‘Een bezoek aan een groot evenement kan behoorlijk uitdagend zijn voor mensen met onzichtbare aandoeningen die extra ondersteuning op locatie nodig hebben. Ik ben trots op het feit dat we bij Jaarbeurs bezoekers met een verborgen beperking kunnen herkennen en extra kunnen ondersteunen.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!