
Vertrouwd gezicht, nieuwe locatie
De overname markeert een belangrijke stap in de groei van de beurs. Hoewel de locatie verandert, blijft de vertrouwde identiteit van de EmigratieBeurs behouden. Sterre van de Kerkhof, blijft als producent en gezicht van de beurs aan het roer. Van de Kerkhof: ‘Tijdens de afgelopen editie mochten we ruim 14.000 bezoekers verwelkomen. Dat was voor ons hét moment om te beseffen dat we toe zijn aan een volgende stap. Jaarbeurs biedt jarenlange expertise en een prachtige locatie; een klein half uur van de luchthaven Schiphol, in het hart van Nederland, naast het centraal station, in het bruisende en historische Utrecht.’
Een grotere centrale locatie betekent meer ruimte voor nieuwe internationale exposanten en bezoekers die zich kunnen oriënteren en stappen kunnen maken om te wonen en te werken in het buitenland. Herman Mantel, CCO Koninklijke Jaarbeurs: ‘De overname past binnen de strategische groeiplannen van Jaarbeurs. We zien veel potentie in de EmigratieBeurs. Ook zijn we enorm blij om Sterre aan boord te hebben. Met haar aanstekelijke enthousiasme en ondernemerschap heeft Sterre de afgelopen jaren een hechte band ontwikkeld met veel van de exposanten. In ben ervan overtuigd dat we de EmigratieBeurs samen verder kunnen laten groeien.’
Van de Kerkhof: ‘Met de overname door Jaarbeurs breekt een nieuw hoofdstuk aan voor de EmigratieBeurs. De combinatie van een vertrouwde formule en een inspirerende nieuwe locatie biedt volop kansen voor verdere groei en internationale uitbreiding. Bezoekers en exposanten kunnen rekenen op een vertrouwd evenement in een vernieuwde setting, waar dromen over een toekomst in het buitenland dichterbij komen dan ooit.’