Back Back Nieuws

Klantwaarderingen steeds belangrijker in de MICE branche

05 januari 2016
Het belang van reviews wordt steeds groter. Reden voor Golden Tulip om een samenwerking aan te gaan met MeetingReview. MeetingReview is een platform waar meetinglocaties en meetingdiensten zich kunnen presenteren en waar gasten gemakkelijk een review kunnen achterlaten. ‘Wij zijn ervan overtuigd dat zakelijke reviews steeds belangrijker worden. Ook bij het genereren van leads spelen klantwaarderingen een essentiële rol. De zakelijke markt is aan het veranderen en daar moeten we als hotels op anticiperen’, legt Roger Kruft, Marketing Manager bij Louvre Hotels Group Benelux uit.

Voor wat betreft overnachtingen waren reviews al volledig in het beleid opgenomen, maar vanaf nu maakt dit ook onderdeel uit van het beleid op de MICE branche. ‘MeetingReview biedt onze hotels veel gemak in het verkrijgen van reviews. Zo kan er sinds kort zelfs met een App op locatie direct een review aan de gast gevraagd worden. Dit komt naast het gemak ook de betrouwbaarheid ten goede’, vult Roger Kruft aan.

Uitgebreide toolkit
MeetingReview is een bedrijf dat in 2013 is begonnen met reviews voor meeting- en eventlocaties en biedt de vergaderlocaties een uitgebreide toolkit. Het boekingsproces, de meetinglocatie, de zaal met bijbehorende faciliteiten, de catering en de meetingdienst kan door een gast worden beoordeeld. Bij deze beoordeling kan een toelichting gegeven worden en daarnaast kunnen meetinglocaties en meetingdiensten ook reageren op de reviews.  Robert Spakman, initiatiefnemer van MeetingReview, geeft aan dat waar eerst vooral kleine locaties met recensies zijn gestart nu ook grotere locaties hiermee aan de slag gaan. ‘Wij doen er alles aan om de betrouwbaarheid van de reviews zo hoog mogelijk te houden’, aldus Spakman.
La Galleria

Meer lezen in deze rubriek