Kennisdelingsevent
‘Buitenplaats Kameryck is een prachtige, door groen omgeven locatie die gelijk al een wauw-factor heeft wanneer je via de vlonder aankomt’, vertelt Cliff enthousiast. ‘Voor ons was het heel belangrijk bijeenkomsten centraal in het land te organiseren, vanwege onze vestigingen in Deventer, Zwolle, Amersfoort en Venlo. Buitenplaats Kameryck bleek de ideale locatie, zowel qua ligging als qua ambiance. Tijdens dit interne kennisdelingsevenement werden collega’s uitgedaagd met elkaar te delen waar ze mee bezig zijn of een gave klantcase te presenteren. Daarnaast was ook Microsoft aanwezig om de nieuwe features van de producten te delen en nodigden we relaties uit er ook onderdeel van uit te maken.’
Diverse ruimtes ingezet
Om die kennisuitwisseling mogelijk te maken, werden veel verschillende ruimtes ingezet. ‘De grote zaal werd gebruikt voor de centrale opening en afsluiting, en werd tussendoor ook ingezet als één van de subzalen. De goede technische voorzieningen, waaronder een groot, professioneel projectiescherm van ruim 14 meter en de betrokken technici droegen ook bij aan een zorgeloos event. De vier bovengelegen zalen hebben we gecombineerd tot twee grotere subzalen. Ideaal was ook de inzet van het buitenpaviljoen. Omdat sommige collega’s van de helpdesk die dag ook bereikbaarheidsdiensten draaiden, werd het paviljoen volledig ingericht als werklocatie. Hier kon bijvoorbeeld ook de fotograaf, terecht voor de montage, zodat die aan het einde van de dag tijdens de afsluiting een eerste edit kon tonen.’ Ook voor informele momenten was Buitenplaats Kameryck een ideale locatie. ‘We organiseerden tussendoor een lunch van anderhalf uur waarbij de aanwezigen met elkaar konden socializen. Maar ook tussen de sessies door was ruimte voor een hapje en een drankje. Na de afsluitende sessie hebben we nog een borrel georganiseerd, waarna iedereen weer vol hernieuwde energie en inspiratie huiswaarts keerde.’
Goede verzorging
Cliff kwam bij Buitenplaats Kameryck terecht door een event dat zij er in het najaar van 2023 reeds organiseerden. ‘Het voortraject verliep ook toen erg soepel. We werden uitgebreid rondgeleid en er werd echt meegedacht. Ook werd niet moeilijk gedaan met het op- of afschalen van het aantal gasten. De locatie dacht mee over de geschikte subzalen en hoe we met meer gasten konden uitwijken naar een andere zaal. Die flexibiliteit is voor ons heel prettig geweest.’ Ook ter plaatse heeft Cliff die samenwerking goed ervaren. ‘De medewerkers begrijpen hoe je mensen moet ontvangen en dat catering goed verzorgd moet zijn. Ook qua techniek was het zeer goed geregeld. Buitenplaats Kameryck heeft het mogelijk gemaakt een keynote spreker uit Amerika via een videocall ‘in te laten vliegen’, waarbij deze spreker ook zelf de zaal in beeld kreeg. Dit zorgde voor extra interactie en werd door de gasten als zeer tof ervaren.’
Flexibiliteit
Flexibiliteit is een belangrijke kernwaarde binnen Buitenplaats Kameryck. Karline: ‘We werken hier met eigen medewerkers, die de locatie als hun broekzak kennen. Hierdoor kunnen we goed inspelen op last minute wijzigingen, ook op de dag zelf. We willen de mensen het gevoel geven even helemaal weg te zijn van het drukke werkende leven, júist tijdens zakelijke bijeenkomsten. Omgeven door het groen moet de omgeving echt rust geven, waardoor men hier graag wil zijn.’ Karline kijkt dan ook op dit event met tevredenheid terug. ‘De locatie is bij dit event echt optimaal ingezet, doordat we ook veel van de buitenruimte gebruik konden maken. We zagen alleen maar blije gezichten.’
Voortgang samenwerking
Een samenwerking voor de toekomst is dan ook direct vastgelegd. Cliff: ‘In het najaar komen we weer naar Buitenplaats Kameryck, maar dan met nóg meer gasten. Mogelijk gaan we dan nog meer inzetten op het gebruik van de paviljoens, want dat is bijzonder goed bevallen. De sfeer van de paviljoens geven nét dat beetje extra beleving aan het event.’
Tekst: Angelique Aalders