Back Back Interview

Jeroen Coers: Het samen dragen van het risico wordt nog belangrijker

13 augustus 2014

Waar halen je branchegenoten hun inspiratie vandaan? Wat is hun droom? En in wiens schoenen zouden ze graag een dagje willen staan? In Event Personality leer je je branchegenoten pas echt kennen! Dit keer maak je kennis met Jeroen Coers van PINO evenementen & congressen.

Wie is Jeroen Coers?
Geboren op 4 juli 1975, getrouwd met Wike en vader van twee jongens Taeke en Wieger. We wonen lekker buiten en daar is kantoorhond Roos onze waakhond.

Wat is typisch Jeroen?
Ondernemend, ziet veel kansen en bouwt graag aan nieuwe dingen.

Beroep en bedrijf?
Oprichter en mede-eigenaar van PINO.

Waarom deze branche?
Al op jonge leeftijd was ik bezig met organiseren en zat ik in verschillende jeugdbesturen. De Hotelschool Maastricht was dan ook een logische keuze. Vervolgens ben ik gaan stage lopen bij een evenementenbureau. Met name het projectmatig werken en de diversiteit is wat mij trekt aan onze branche en het is ook erg leuk om met en voor mensen te werken.

Mooiste evenement waaraan je hebt meegewerkt?
Het Happinez festival. Een festival met 6000 bezoekers waar het blad Happinez tot leven kwam met lezingen, workshops, kraampjes waar je dingen kon kopen, lekkere catering en dat alles in een leuke sfeer met een mooie aankleding. Het was een andere wereld en tevens een leuke en betrokken opdrachtgever.

Mooiste evenement dat je hebt bijgewoond?
De Nuclear Security Summit. Pieter Schure, mijn compagnon, was van dichtbij betrokken bij dit project. Wij hebben er ook een dag gewerkt en toen mochten we even achter de schermen kijken.

Wat inspireert jou?
De eindeloze vergezichten op het water. Elke dag ziet het er weer anders uit. Ik ben ook graag op het water, het geeft nieuwe energie.

Waar droom je nog van?
Het optimaliseren en uitbouwen van de PINO bedrijven. Zo hebben we begin dit jaar EPP overgenomen en zijn we bezig met nieuwe ontwikkelingen. Je gaat altijd voor een mooi bedrijf neerzetten wat succesvol is.

Hoe ziet de branche er over vijf jaar uit?
Anders. Het samen dragen van het risico wordt nog belangrijker. PINO is daar al enige jaren mee bezig maar deze trend zal zich doorzetten. De tijd van alleen je hand ophouden is voorbij. Wil je als evenementen- of congresbureau onderscheidend zijn, dan zal je daarin ook eigen initiatief moeten nemen. Dit geldt niet alleen voor onze branche maar voor de hele wereld. Delen is de boodschap.

Stel: je mag een dag in iemands schoenen staan… Wie kies je en wat wil je die dag leren?
Ik zou best wel eens een dag met Wike willen ruilen. We begrijpen dan tijdens het eten nog beter wat we nu precies de hele dag doen. Zij werkt in een hele andere wereld.

Wat was je grootste blunder?
In 15 jaar PINO zijn dat er best wel wat en iedere blunder had op dat moment zijn impact. Als je ze allemaal wilt horen moet je maar eens aansluiten bij de borrel van PINO. Daar worden nog wel eens oude grappen herhaald.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!