Intertent viert verjaardag in New Yorkse undergroundsfeerIntertent viert verjaardag in New Yorkse undergroundsfeer
Back Back Achter de schermen

Intertent viert verjaardag in New Yorkse undergroundsfeer

30 november 2016

Intertent heeft zijn 25-jarig bestaan groots gevierd. Op vrijdag 25 november werden 350 relaties, zakelijke partners, medewerkers, vrienden en familieleden ontvangen in de Manhattan, een innovatief tentpaviljoen dat Intertent op maat liet ontwerpen en dat is geïnspireerd op de wolkenkrabbers en het groot denken van New York.

In dit nieuwe paviljoen werden de gasten vanaf vrijdagmiddag vier uur ondergedompeld in de underground sfeer van de hippe clubs uit New York. De gasten stapten in een wereld van een ruw industrieel decor met een chique twist. Stijlvol ontworpen door Oogenlust en prachtig uitgelicht door Phlippo. Zorgvuldig gecaste en gestylde hipsters, compleet met baarden en retro look, wachtten de gasten bij de ingang op met gin tonic uit gietijzeren bekers en Champagne uit bolle coupes. De entree in het gigantisch hoge tentpaviljoen (met een zijhoogte van acht meter is de constructie geschikt voor meerdere verdiepingen) brengt je meteen over de drempel van een andere wereld: tapijten op de vloer, kaarslichten en een aangename, mysterieus zoete geur verdrijven de winterkou en de gedachten aan de wereld buiten.

Aan alle details is zorg besteed. Gasten kunnen bij binnenkomst hun kapsel laten bijwerken door een nostalgische barbier of hun schoenen laten poetsen door een retro schoenlapper. De toiletgroep zou niet misstaan in een vijf sterren hotel: zeer luxe, smaakvol ingericht en mooi uitgelicht. Je hebt geen moment het idee dat je je in een tentpaviljoen bevindt.

In de Manhattan gonst het geroezemoes van honderden gasten. Opvallend detail: iedereen is keurig op tijd. De relaties komen uit alle windstreken. Niet alleen uit Nederland, ook uit Duitsland, België en zelfs uit Abu Dhabi. De consul-generaal van Italië schudt de hand van Egbert Feijer, de oprichter van Intertent in 1991, die speciaal uit het Midden-Amerikaanse land Belize is overgevlogen voor dit evenement. Beiden kijken hun ogen uit en laten de feestelijkheden ontspannen op zich afkomen.

Roland de Boer, die het bedrijf in de afgelopen negen jaar in een stroomversnelling omhoog heeft gewerkt, betrekt in zijn dankwoord de aanwezige ouders (beiden vitale 90-plussers), zijn overige familieleden, medewerkers en zakelijke partners. Roland de Boer: ‘Ik trek weliswaar de kar, maar heel veel anderen helpen mee door de kar te duwen. Succes behaal je nooit alleen, maar altijd samen.’

Bridget Maasland en Ali B 

Via een film, die wordt geprojecteerd op een levensgrote videowall, krijgen de gasten een kijkje achter de schermen van Intertent en van de opbouw van de Manhattan. Presentatrice Bridget Maasland heeft enkele dagen lang in Beverwijk rondgelopen met een helm op en werkschoenen aan om de sfeer van het bedrijf te proeven. Zij schetst in de film, geproduceerd door Carlier Events, een beeld van een hardwerkend no-nonsense familiebedrijf dat vanuit een platte organisatie met innovaties inspeelt op de ontwikkelingen in de markt. Ook Ali B. maakt zijn opwachting op het podium. De rapper met Marokkaanse roots voelt zich helemaal thuis bij Intertent. Ali B: ‘Tuurlijk mensen. In Marokko leeft mijn hele familie in tenten. Hartstikke praktisch; je zet je tent op waar je wilt en je kunt verhuizen wanneer je dat nodig vindt.’ Hij toont zich een taalvirtuoos door razendsnel een rap te improviseren aan de hand van steekwoorden uit het publiek.

Verrassend cateringconcept 

Het cateringconcept deze avond is verrassend en vernieuwend. De gasten kunnen in drie shifts aanschuiven aan een feestelijk gedekte tafel voor een á la carte diner met keuze uit Chateaubriand, hertenkalf, ravioli van paddenstoelen of tarbot, gerechten die uitstekend samengaan met de bijgeschonken Margaux. Dat is nog eens anders dan een buffet of een vast gerecht. Door de transparante coulissen hebben de gasten uitzicht op de open keuken van Maison van de Boer.

Terwijl de rest van de avond een gevarieerd aanbod van cocktails en fingerfood wordt uitgeserveerd door de jonge hipsters, genieten de gasten van elkaars gezelschap en van de muziek: een combinatie van een DJ, een big band en een showband met een keur aan zangers en zangeressen. Naarmate de duisternis door de grote raampartijen invalt, vallen de wisselende projecties en de combinatie van het ruw ijzeren decor en de mondaine aankleding nog meer op. Aan elk detail is gedacht: gasten met een drankje op, kunnen zich in hun eigen auto door een BOB naar huis laten rijden. Intertent bestaat 25 jaar: die boodschap is luid en duidelijk door gekomen.

 Fotografie: Paul Ridderhof/Studio Gemini

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!