Instagram nieuwe distributiepartner tickets EventbriteInstagram nieuwe distributiepartner tickets Eventbrite
Back Back Nieuws

Instagram nieuwe distributiepartner tickets Eventbrite

15 mei 2018

Vandaag is Instragram officieel toegevoegd als nieuwste distributiepartner van Eventbrite. Meer dan 200 miljoen actieve gebruikers bezoeken iedere dag het profiel van een merk op Instagram. Instagram is een ontzettend krachtig medium om visuele content op te ontdekken. Vanaf vandaag kunnen event organisatoren een "Get Tickets"-knop aan hun profielpagina en Instagram business account toevoegen. Dit maakt het gemakkelijker voor potentiële klanten om meer te weten te komen over de evenementen die worden aangeboden, maar ook om direct tickets te kopen. Dit is mogelijk door een vereenvoudigd aankoopproces waarbij het afrekenen van een ticket in de omgeving van Instagram plaatsvindt.

Unieke samenwerking

Eventbrite is de eerste ticketing partner voor evenementen die een dergelijke samenwerking aangaat met Instagram. Ruim 25 miljoen bedrijven en merken wereldwijd die een Instagram business profiel hebben, krijgen de mogelijkheid om de "Get Tickets"-knop toe te voegen. De integratie met Instagram wordt wereldwijd uitgerold naar alle landen van de EU, de VS, Canada, Brazilië, Australië en Nieuw Zeeland.

Facebook

De partnership met Instagram is een verdere uitbreiding van een lange en succesvolle relatie tussen Eventbrite en Facebook. In 2016 werd het onder andere in Amerika mogelijk gemaakt om tickets direct op Facebook aan te schaffen. In Nederland kon dat vanaf oktober 2017. De integratie met Facebook zorgde voor een significante stijging van ticketverkoop ten opzichte van het redirecten van de gebruiker naar een eventpagina.

Eventbrite heeft in 2017 miljoenen tickets verkocht dankzij samenwerkingen met distributiepartners als Facebook, Spotify en BandsInTown. Dankzij de samenwerking met Instagram wordt nu ook de trend van visuele content vervlochten met de erg lucratieve 'experience economy'. Onderzoek toont aan dat 75% van de millennials liever zijn geld spendeert aan ervaringen dan aan materiële zaken. Dit gecombineerd met het feit dat 30% van de online aankopen geïnspireerd zijn op wat mensen hebben gezien op Instagram, maakt dat deze samenwerking een fantastische nieuwe manier biedt om bezoekers te werven voor evenementen.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!