De gasten zitten klaar. De tune loopt. Het publiek klapt. ‘Hartelijk welkom bij onze talkshow. Vandaag op de bank als eerste gast: jullie eigen CEO!’ – Een talkshow is een veelgevraagd concept voor inhoudelijke bijeenkomsten. Logisch: het is een effectieve manier om serieuze onderwerpen op een ontspannen manier over te brengen. Pump Up The Company biedt bedrijven een totaalconcept: Your Own Talkshow.
Talkshows zijn razend populair. Het gesprek van de dag bij menig koffieautomaat. Blijkbaar blijft inhoud beter hangen als het in de vorm van een praatprogramma over de bühne wordt gebracht. Daar kan ook het bedrijfsleven zijn voordeel mee doen. Of het nu gaat om een kick-off meeting, een productpresentatie, teambuilding, koerswijziging of jubileum: een talkshow maakt indruk.
Talkshow met een missie
Pump Up The Company maakt corporate talkshows op maat. De klant bepaalt de invulling en opstelling, de mannen van Pump Up The Company regelen het volledige script, de techniek, het decor en de inhoud. Met interviews, quizblokjes, presentaties, clipjes en natuurlijk muziek: een knipoog naar de bekende talkshows zoals we die kennen van televisie. Het overbrengen van de boodschap staat echter altijd centraal. Walter Vermeer van Pump Up The Company: ‘We creëren een professioneel platform waarbinnen een bedrijf kan excelleren. Een podium voor inhoud, verhalen, ambities en best practices.’
De kracht van muziek
Walter is talkshowhost/presentator in dit concept. Enthousiast vertelt hij wat de voordelen van zo’n talkshow zijn: ‘De show is dynamisch, boeiend, afwisselend en interactief: we werken bijvoorbeeld met stemkaarten, stellingen of een app. Er is ruimte voor humor en persoonlijke verhalen van mensen. De boodschap komt hierdoor beter uit de verf en blijft langer hangen. De opnamen kunnen worden gedeeld en later teruggekeken. En vergeet niet de kracht van de muziek! Mijn compagnon Erwin Steijlen is dj of speelt live. Hij neemt als het moet een complete band mee met de beste artiesten – à la de Tonight Show. Het is iedere keer prachtig om te zien wat muziek doet met mensen. Dit maakt ons concept uniek.’
Alles staat of valt met de voorbereiding
‘Iedere talkshow vraagt om een goede voorbereiding. Wat is de inhoud en het doel van de bijeenkomst? Welke tone of voice, vorm en onderdelen passen hierbij? Zorgvuldig kiezen we de juiste invulling. Vooraf begeleiden en trainen we de mensen op het gebied van stage performance zodat ze een sterke, warme intermenselijke presentatie neerzetten. Je kunt het immers maar één keer doen. Het moet meteen goed zijn. Ook gaan we op zoek naar de sound van het bedrijf of het merk. We maken de perfecte plan-list. Bij Pump Up The Company gaan niet zomaar voor een voldoende, we gaan all the way, voor het beste resultaat!’
De kracht van het gesproken woord
Walter en Erwin hebben op deze manier al heel wat talkshows mogen maken. Ze werkten voor klanten als Media Markt (via WOP), Mediq (via De Vries en Partners), Essent (via Onze Kapel) en Telfort (via MCI). ‘Het is altijd een daverend succes’, zegt Walter met een brede glimlach. ‘Mensen zijn van de eerste tot de laatste seconde geboeid. De boodschap komt aan. Tot in het hart van de mensen. Het gesproken woord én storytelling zijn nog altijd de sterkste vormen van communicatie. Laten die nou in een talkshow precies samen komen.’