Incentives en meerdaagse bedrijfsuitjes voor betere bedrijfsresultatenIncentives en meerdaagse bedrijfsuitjes voor betere bedrijfsresultaten
Back Back Interview

Incentives en meerdaagse bedrijfsuitjes voor betere bedrijfsresultaten

05 oktober 2017

Een weekend naar Dublin, hurling spelen met collega’s, schapen drijven in de Blue Mountains en ’s avonds lekker in de pub een feestje bouwen. Of vergaderen in Malaga en de volgende dag met Jeeps door de bergen bij Nerja en in de middag kayakken in de zee langs de rotsen. Het zijn voorbeelden van incentives die Training & Travel verkoopt aan het bedrijfsleven. 'De spin off van dit soort activiteiten en reizen draagt bij aan het beter functioneren van je bedrijf', vertelt Jan ter Haar, directeur van Training & Travel.

Niet klanten, maar personeel is belangrijkste doelgroep!

Hoe werkt dit dan concreet? Jan ter Haar legt uit: 'Marketeers geven aan dat  je personeel je belangrijkste doelgroep is! Verbaast u dit? Altijd gedacht dat klanten dit waren? Nou, klanten zijn natuurlijk belangrijk, maar als je zorgt dat je personeel tevreden is, zich prettig voelt en uitgebalanceerd is samengesteld, dan komen de klanten meestal vanzelf.' Hij vervolgt: 'Personeel is de as van het bedrijf. Maar hoe gaan we over het algemeen om met medewerkers? We laten ze zo hard werken als het kan en liefst nóg harder. Maar wat stellen we er tegenover, naast het salaris...? Iedereen is tegenwoordig druk, nog drukker en het gevaar van een burn out ligt op de loer.'

 

De drie gouden tips

Jan ter Haar: 'Onze filosofie is dat je dat dient om te draaien. Zorg dat je medewerkers zich (nog) prettiger voelen in je bedrijf. Zodat je medewerkers een team worden en als een eenheid overkomen op je klanten en prospects. Daarvoor heeft Training & Travel drie tips:

  1. zorg dat je personeel zich blijft ontwikkelen door middel van training.
  2. doe team vormende activiteiten met je medewerkers op nieuwe locaties.
  3. bied ontspanning en plezier.

Bij al deze drie punten kan Training & Travel helpen. Wij zijn al sinds 1992 actief en vanaf 2007 voeren wij onze activiteiten veelal uit over de grens. Wij leveren leuke, enerverende trips, reizen en trainingen aan van meestal drie dagen en twee nachten naar inspirerende bestemmingen binnen Europa.  Korte vluchttijden en veel tijd over om leuke activiteiten te doen.'

Tientallen bestemmingen en programma's

Het bureau uit Didam organiseert groepsreizen, incentives en teamtrainingen naar ruim twintig bestemmingen in Europa, allemaal op korte vliegafstand, zoals Berlijn, IJsland, Riga, Malaga, Ibiza, Lissabon, Porto, Oostenrijk, Gent, Edinburgh, Helsinki, Kopenhagen, München en Nice. Een kleine greep uit de team vormende activiteiten en ontspannende programma's ter plaatse: Jeeptours, segwaytours en GPS-tours door steden, powerboot varen, outdoor activiteiten, samen koken, schilderen of sportwedstrijden bezoeken, zoals een Formule I race. Of samen tapa’s eten, musea ontdekken et cetera. Zelfs een beachgame programma met 500 deelnemers behoort tot de mogelijkheden.

Wat levert het op?

Jan ter Haar: 'Werknemers worden blij van nieuwe bestemmingen. De nieuwe ervaringen verrijken hun geest. Ander voordeel van een groepsreis of incentive is dat de beleving langer duurt en intenser is dan tijdens een bedrijfsuitje. Een gezamenlijke beleving is altijd goed voor het groepsproces. De medewerkers leren elkaar beter kennen in een ontspannen setting, zonder de werkspanning. De gevoelsmatige afstand tussen staf en medewerkers wordt kleiner als ze samen op zee opdrachten hebben vervuld. Dat zorgt voor meer binding. Bij terugkomst leidt dat tot een positievere houding op het werk, een betere werksfeer, een betere samenwerking en een lager ziekteverzuim.'

En wat kost het?

Voor de kosten hoef je het niet te laten. Jan ter Haar: 'Onze incentives liggen bij driedaagse programma’s tussen de € 400,- voor dichtbij bestemmingen zonder vlucht tot € 900,- bij een bestemming in Europa mét vlucht. Voor noordelijke bestemmingen geldt een toeslag en stijgt de prijs richting €1.500,- per persoon. Ga eens uit van een investering voor een incentive van € 700,- per persoon, eens in de twee jaar. Dat komt voor een gemiddelde werknemer neer op minder dan 1% van de totale loonkosten in twee jaar. Is dat de investering waard? Denk aan de voordelen en oordeel zelf. Het is toch prachtig om fraaie foto’s in je bedrijfshal te zien hangen van werknemers die op mooie bestemmingen in teamverband hebben gewerkt en die binnen en buiten je bedrijf nog jaren praten over die prachtige reis?'

Interesse? Stuur vrijblijvend een mailtje naar info@trainingentravel.nl

Door > Jan Jacobs

Leiden Marketing

Meer lezen in deze rubriek