In2event biedt hét platform voor de organisatie van jouw eventIn2event biedt hét platform voor de organisatie van jouw event
Back Back In de spotlights

In2event biedt hét platform voor de organisatie van jouw event

11 November 2024

Je bent midden in de voorbereidingen voor je event, en ineens stapelen de vragen zich op. Hoe krijgen vrijwilligers hun instructies? Lopen alle opbouwwerkzaamheden volgens planning? En wat als gasten niet op tijd weten waar ze moeten zijn? Deze onzekerheden maken de stress rondom je event alleen maar groter. Herkenbaar? Het lijkt alsof je telkens opnieuw door hetzelfde, tijdrovende proces moet. Maar wat als er een manier is om al deze zorgen uit handen te nemen? Met In2event hoef je je daar geen zorgen meer over te maken. Het eventmanagementplatform helpt je het hele proces te stroomlijnen, zodat jij je kunt richten op wat écht belangrijk is: het succes van je event.

Platform

Het geavanceerde event management platform van In2event biedt een breed scala aan features die zijn ontworpen om de organisatie van events soepeler en efficiënter te laten verlopen. Sjoerd Staal, CEO/founder van In2Event, legt uit hoe dat platform eruit ziet. ‘Ons platform biedt verschillende tools om de organisatie van jouw event te vergemakkelijken. Je kunt dit platform naar eigen wens indelen. Hierbij kun je je bijvoorbeeld richten op planning, hospitality of veiligheid. Zelf bepaal je welke knoppen je inzet en hoe je hieraan draait. Dit maakt het platform ook breed inzetbaar. Onze klanten organiseren niet alleen festivals, maar bijvoorbeeld ook sportevenementen, TV producties, zakelijke evenementen, of beurzen.’  Vanya Schreuders, Director of Marketing & Sales, vult aan: ‘Op basis van de eerste gesprekken, kunnen we precies aan nieuwe klanten laten zien op welke manier ze het platform optimaal kunnen inrichten. Dat doen we op basis van data en ervaring. Door de gebruiksvriendelijkheid van het platform kunnen klanten dit zelf doen, maar natuurlijk begeleiden we de klant waar nodig.’ 

Inzicht en efficiëntie 

Bij het organiseren van evenementen komt veel kijken. Sjoerd vertelt: ‘Je hebt crew, gasten, vrijwilligers, leveranciers en artiesten, sprekers of sporters. Ieder van deze mensen moet weten waar ze moeten zijn, en jij moet weten wie het zijn en wat ze nodig hebben. Door gebruik te maken van ons platform krijg je hier inzicht in, maar zorg je er ook voor dat dingen niet door of langs elkaar heen lopen. Dit inzicht helpt je in de toekomst ook weer.’’ 

Data

Want ja, je kunt je voorstellen dat wanneer jij als organisator het platform naar wens hebt ingericht, hier een schat aan informatie ontstaat. Vanya: ‘En precies die data kan een organisatie goed gebruiken na afloop. Het geeft inzicht in wat wel goed ging en wat niet. Zo weet je achteraf bijvoorbeeld precies hoeveel bezoekers er op een bepaald moment ingecheckt werden. Een volgende keer gebruik je deze informatie door meer of juist minder check-ins te plaatsen. Dat scheelt tijd en geld.’

Continu in ontwikkeling 

Door gebruik van het In2event platform plan, organiseer en evalueer je jouw event dus tot in de puntjes. Daarnaast mag je erop rekenen dat zij je voorzien van de nieuwste ontwikkelingen. Sjoerd: ‘We zijn inmiddels ruim tien jaar bezig en onze klanten bevinden zich over de hele wereld. Dit geeft ook ons ieder jaar weer meer kennis, ervaring en data die we kunnen inzetten.’  Vanya vult aan: ‘Wij, maar ook onze klanten ontwikkelen zich continu. We geloven daarbij in synergetisch samenwerken. Er is ruimte voor feedback en op basis daarvan kijken wij hoe het in de toekomst nog beter én efficiënter kan. Het platform wordt volledig in-house gemaakt en beheert, wat betekent dat we altijd in kunnen spelen op feedback, of trends die we terugzien in de branche.’

Tekst: Frederique van de Sanden
Foto: Jasper ten Tusscher

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!