1 juli 2016

‘Impressive? Dit is wie wij zijn!’

Rubrieken

Nieuwe huisstijl  voor Fijnevent

Een fris nieuw logo, een nieuwe website en een veelbelovende propositie: Fijnevent heeft een spiksplinternieuwe jas. En die zit als gegoten!

Elf jaar geleden startten Hans van Avendonk en Jos van den Broek het evenementenbureau Fijnevent. Nu werd het tijd om de wereld te laten zien dat Fijnevent volwassen is. Tijd voor een nieuwe huisstijl. Jos: ‘De oude huisstijl paste niet meer bij wie wij nu zijn. Als je kijkt naar al die mooie, onderscheidende evenementen die we de afgelopen jaren mochten organiseren, dan hebben ze allemaal één ding gemeen: impact. Want daar draait het bij ons om. Een onvergetelijke indruk, evenementen waar over nog lang over nagepraat wordt. Dat is dan ook onze belofte die in de nieuwe huisstijl terugkomt: It’s all about impressive impact.’

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Hans van Avendonk (l) en Jos van den Broek

Nieuw logo
Het logo in fris blauw en oranje kreeg een flinke make-over. De karakteristieke kop staat symbool voor een artistieke kijk op events, maar ook voor een ‘handen uit de mouwen’-mentaliteit. ‘Het klinkt misschien als een cliché’, zegt Jos, ‘maar we zijn vooral groot geworden door klein te blijven. We bedenken ieder event zelf. En we voeren het ook uit. We werken met een kleine harde kern van vaste mensen en schakelen daarnaast betrouwbare partners in. Zo kunnen we ook hele grote evenementen aan. Hans en ik ‘bewaken’ samen altijd het concept: alles moet gewoon kloppen.’

[afbeelding niet meer beschikbaar]
De website laat zien wat Fijnevent kan
Op de nieuwe website is veel aandacht voor de evenementen die de mannen van Fijnevent al mochten organiseren. Korte teksten, veel beelden: je krijgt meteen een goede indruk van de sfeer. Naast impressive events, kun je ook klikken op impressive sets: De aankleding en styling van onder andere vipruimtes en beurzen. ‘We merken dat steeds meer opdrachtgevers ons hiervoor weten te vinden. Ook hier kunnen we onze creativiteit in kwijt. We luisteren goed wat de klant wil, kruipen in de huid van de bezoeker en realiseren zo een beleving die blijvende indruk achterlaat. Weer die impact dus.’

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Hoe komt je tot events met een impressive impact?
‘Alles moet tot in detail kloppen. Alleen dan is het geloofwaardig en blijft de indruk achter bij de gasten. Bovendien vinden wij het belangrijk dat het dna van de opdrachtgever overal in terugkomt. Een voorbeeld? Kortgeleden mochten we een evenement voor Coop in de Gelredome organiseren, met 18.500 mensen en fantastische line-up. Het ‘coop-gevoel’ kwam hier in beeld en geluid steeds terug. Dat werkt. Het was een zeer groot succes. Op dit moment zijn we druk bezig voor Sanoma en Jumbo met een nieuw festival: ‘Share a perfect day’. Hier komt al onze ervaring samen. Ook nu zijn Hans en ik bij alles betrokken. Die hands-on mentaliteit is onze kracht, daarbij vinden we het ook gewoon veel te leuk om te doen. Impressive? Dit is wie wij zijn!’