Hospitality vaart wel bij deze nieuwe gastbeleving trendsHospitality vaart wel bij deze nieuwe gastbeleving trends
Back Back Nieuws

Hospitality vaart wel bij deze nieuwe gastbeleving trends

08 november 2019

Omdat de hospitality-branche de opmars van digitalisering en e-commerce blijft voelen, hebben hotels en restaurants zich snel aan moeten passen aan deze nieuwe realiteit. Succesvolle horecabedrijven maken gebruik van vier recente trends om de klant- of gastbeleving te verbeteren: onderdompeling in een andere wereld (immersion); het creëren van een gemeenschap (community); het customizen van producten en diensten (customization); en de focus op gemak (convenience). Dat signaleert Mood Media op basis van research van experts in honderd landen.

Trendbook

De wereldwijd marktleider in het verbeteren van de customer experience illustreert deze ontwikkelingen in een tweede trendbook, waarin aan de hand van mondiale best practises de verandering van klantbeleving in de hospitality sector wordt onderzocht.

Transformatie in het hotelwezen

Platforms als Airbnb en diverse vergelijkingssites hebben het hotelwezen onder druk gezet. Tegelijkertijd brengen geavanceerde technologieën hotels naar een nieuw tijdperk. Ze weten klantbeleving op de volgende manieren naar een hoger plan te tillen:

Immersion

Onderdompeling is een natuurlijke trend voor hotels. Denk aan reisconcepten als een retraite om aan jezelf te werken of een meerdaagse culinaire totaalervaring. 

Community

Fysieke beleving is essentieel. Daarom worden hotels een belangrijk onderdeel van de samenleving. Wereldwijd creëren hotels ruimtes voor zowel toeristen als de lokale bevolking, zoals co-working plekken en bibliotheken. 

Customisation

Maatwerk is een heel belangrijke trend in hospitality. De gast kan tegenwoordig elk detail uitkiezen: het type matras, lichte of verduisterende gordijnen, het soort kruidenthee, de prijs die je voor de kamer over hebt in plaats van het vaste tarief, of een inrichting op basis van je stemming.

Convenience

Als er één ding is waar gasten behoefte aan hebben dan is het wel een makkelijker, sneller en eenvoudiger proces bij aankomst in het hotel, als ze gaan winkelen, willen eten of vertrekken. Technologie maakt dat mogelijk. 

Heruitvinding van restaurants

Vanwege de enorme impact van thuisbezorging en online review- en reserveringsplatforms is het voor restaurants nu nog essentiëler om een blijvende herinnering bij gasten achter te laten. Ook restaurants hebben nu technologische middelen tot hun beschikking om te voldoen aan de vraag naar gemak en eenvoud. Lees en download de volledige toelichting, motivatie en interpretaties van deze nieuwe tendensen in het trendboek.

 

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!