Back Back Nieuws

Hoe zorg je ervoor dat je opvalt met jouw bedrijf?

02 november 2016
We
worden tegenwoordig overspoeld met informatie, via internet, tv, radio,
social media en natuurlijk real-life. We zijn daardoor ook veel beter
geworden in het bewust of onbewust filteren van informatie. Hoe zorg je
ervoor dat je als bedrijf toch opvalt? Het antwoord ligt voor de hand:
spreek je doelgroep persoonlijk aan, zo stelt IGO-POST.

Trend van dit moment: personalisatie
'Ken
je doelgroep en zorg dat je aan de persoonlijke wensen en behoeftes
tegemoetkomt. Dat is één van de belangrijkste trends van dit moment.
Daarbij is het natuurlijk ook slim om je doelgroep persoonlijk aan te
spreken. Dit is online natuurlijk al jaren mogelijk en sinds een aantal
jaren zelfs ook in print. Vanaf nu is dat ook mogelijk voor giveaways en
relatiegeschenken: pennen, mokken, T-shirts, powerbanks, notitieboeken
en tassen. Veel artikelen zijn te bedrukken met de naam van de
ontvanger,' aldus Marlies Smeek, marketing manager IGO-POST.   

Digitalisering versus personalisatie
Juist
in de tijd van digitalisering en ‘afstand’ neemt de vraag naar
personalisatie toe. 'Digital customer intimacy is niet voor niets een
hot topic. Frankwatching schreef daar eerder al een artikel over.
Volgens de auteur voelen mensen zich prettiger of meer vertrouwd bij
1-op-1 contact, ook digitaal. De customer journey van een klant moet zo
consequent mogelijk zijn, ook over de diverse kanalen. Spreek je jouw
doelgroep in een e-mail persoonlijk aan, dan is het niet meer dan
logisch dat hij of zij een cadeau of direct mail ontvangt met dezelfde,
persoonlijke tone of voice. Daarnaast gooi je een cadeau met je eigen
naam zeker niet weg! Nieuwe, geavanceerde technieken maken deze techniek
nu gelukkig ook betaalbaar.' 

Customization
‘Unieke
relatiegeschenken of unieke giveaways zijn, binnen de branche, nog
steeds de meest gezochte termen in Google. Dankzij customization kun je
ook ‘standaard’ artikelen uniek maken. De opdruk maakt een tas of
notitieboek namelijk uniek. Dankzij full colour technieken zijn
artikelen te bedrukken met foto’s en prints. Bovenop deze unieke print
kan dan ook nog de naam van de ontvanger bedrukt worden. Vanaf vandaag
voorzien we bij IGO-POST voortaan dus in deze nieuwe behoefte van onze
klanten en zijn daarom benieuwd naar de reacties vanuit de markt.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!