
Ken je doelgroep
Het allereerste wat je jezelf moet afvragen is wie je doelgroep is. Aan wie wil je jouw producten en/of diensten verkopen? Wat valt binnen het interessegebied van deze doelgroep, naar welke programma's kijken ze en welke evenementen bezoeken ze? Als je een profiel van je doelgroep hebt, kun je veel gerichter werken met je promotie. Als je bijvoorbeeld een jonge trendy doelgroep hebt, is het overbodig om op een 50plus beurs te gaan staan.
Zorg dat je zichtbaar bent
Klinkt eenvoudig, maar dat is het niet. Goed zichtbaar zijn is meer dan alleen maar een stapel folders bestellen bij Reclameland. Zorg dat je op verschillende manieren zichtbaar bent. Bijvoorbeeld door leuke gratis producten weg te geven of door je bedrijf of product/dienst op verschillende creatieve manieren onder de aandacht te brengen. Ook social media campagnes kunnen hier een cruciale rol in spelen. Het is dan ook zeker aan te raden om hier veelvuldig en effectief gebruik van te maken.
Wees consistent
Op welke manier en via welk kanaal je jouw bedrijf of dienst/product ook promoot: zorg altijd dat je dezelfde boodschap brengt. Letterlijk. Gebruik dezelfde slogans, dezelfde beloftes en dezelfde bewoordingen. Datzelfde geldt voor bijvoorbeeld het logo op de kleuren waar je gebruik van maakt bij reclame-uitingen. Op die wijze gaat er bij mensen herkenning optreden en weten ze na verloop van tijd precies waar jouw bedrijf voor staat. Als je de goede doelgroep hebt bereikt, zorgt dit er uiteindelijk vanzelf voor dat ze geïnteresseerd raken. En dat is toch immers waar je het allemaal voor doet?