Hoe Mojo en Sensation event experience creërenHoe Mojo en Sensation event experience creëren
Back Back Nieuws

Hoe Mojo en Sensation event experience creëren

20 september 2017

Mojo en Sensation vertellen hoe zij event experience creëren tijdens de eerste editie van Powering The Future – The Network Sessions in de Amsterdam Arena. Het event vindt plaats op maandag 25 september. De voertaal is Engels. Iedere maand komt een netwerk van innovators bij elkaar in de Amsterdam Innovation ArenA om ideeën over innovatie op het gebied van Sport en Live Events met elkaar uit te wisselen. Registreren is gratis.

Programma

Het programma start maandag 25 september om 15:30 uur en sluit af met een netwerkborrel op het veld van de ArenA. Op het programma staan de volgende sprekers:

Hoe transformeer je persoonlijke activiteiten in een massapubliek event?

  • Jaap Visser, Managing director of ESL Benelux bespreekt hoe je van een spel een spectaculair publieks event maakt, met zowel miljoenen kijkers in het stadion als online.
  • Lars Sang Mo Boom, Event Producer FormulaFPV en de bedenker achter Drone Racing World Series, Natasja van Spijk, Executive Producer Zoomin TV bespreken de kracht van drone racing en hoe zij bedrijven een nieuwe vorm van marketing en live entertainment kunnen bieden. ZoominTV wil graag hun online kanaal uitbreiden en aantrekkelijke events organiseren. Maar hoe maak je drone racing interessant voor kijkers die zelf niet mee kunnen doen?

Hoe maak je een event spectaculair?

  • Sylvester Lindemulder, eigenaar van Nachtlab Agency. Nachtlab Agency is een agency met als doel om opwindende live experiences te creëren over de hele wereld. Ze maken ongelooflijke podia, festivalterreinen en shows voor merken met een internationaal netwerk van creatieve professionals. Belangrijker nog, Nachtlab Agency bereikt het publiek door middel van cross-media storytelling. Maar hoe doen ze dat?
  • Marcel Surendonk, Head of Brand Partnerships @ Mojo Concerts/Live Nation NL. Marcel is verantwoordelijk voor het bij elkaar brengen van merken aan platforms zoals het North Sea Jazz Festival, Lowlands, Pinkpop en Down The Rabbit Hole. Dit zijn merken die een blijvende ' organic human connection' met de bezoekers willen vestigen. Hoe kunnen zij de ervaring voor bezoekers van een evenement verbeteren?

Speciale case: Sensation

  • Eric Keijer, Executive Event Director Sensation.
    Wat achttien jaar geleden begon als een eenmalige show in de Amsterdam ArenA, is nu een wereldwijd fenomeen dat plaatsvindt in stadions en arena's over de hele wereld. Sensation creëert elk jaar een nieuwe legendarische show. Sensation heeft niet voor niets de onderscheiding van The World's Leading Dance Event. Ze slagen erin om een sfeer van samenhorigheid te creëren op zelfs de meest immense locaties. Met iedereen gekleed in het wit, wordt de menigte ondergedompeld in een vloedgolf van eenheid en euforie. Op 8 juli vond Sensation 'The Final' plaats in de Amsterdam ArenA. Wat heeft het nodig gehad om het evenement uit te bouwen tot zo'n geweldige ervaring? Eric Keijer is sinds 2001 uitvoerend directeur van Sensation en deelt zijn opvatting over het evenement in een gesprek over creativiteit, business en event engineering.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!