Hoe COVID-19 invloed had op de evenementenbranche: turning the pageHoe COVID-19 invloed had op de evenementenbranche: turning the page
Back Back Nieuws

Hoe COVID-19 invloed had op de evenementenbranche: turning the page

29 december 2022

Bijna alle sectoren zijn door het virus getroffen en velen hebben hun deuren moeten sluiten. Ook de evenementenbranche werd zwaar getroffen. De sector die een vleugje geluk toevoegt aan het leven van mensen, die ons sociale leven verbindt en versterkt. De grootste uitdagingen werden aangegaan door de evenementenbedrijven. UP Events - specialist in gamified teambuilding activiteiten - moest op zoek gaan naar innovatieve ideeën. Ze blikken graag terug op enkele evenemententrends die tijdens depandemie zijn ontstaan en ook zijn blijven bestaan!

Hybride als nieuw woord

We houden allemaal van afwisseling. Misschien omdat de meesten van ons leven in een overdreven gesystematiseerde en monotone routine, waardoor we vrijwel altijd weten wat er komen gaat. Klinkt bekend, nietwaar? Hybride is de nieuwe routine. Het mengen van concepten kan ons helpen te ontsnappen aan herhalende patronen. Die herhalende patronen zouden op de lange termijn kunnen veranderen in verminderde productiviteit en motivatie.

Tegenwoordig worden evenementen steeds belangrijker. Waarom? Omdat de meeste bedrijven de waarde van netwerkevenementen zijn gaan inzien. Met andere woorden; hybride evenementen werken als brug tussen de nieuwe en oude manier van evenementen organiseren. Het probleem is wanneer reizen een handicap wordt. Hybride evenementen hebben de afgelopen jaren al bewezen dat ze sociale connecties bevorderen. Daarom worden deze evenementen nu gezien als de schakel tussen traditionele evenementen en het nieuwe tijdperk.

Verbinden als synoniem voor succes

We hebben het al gehad over de opkomst van hybride evenementen. Digitale producten kunnen daarnaast gebruikt worden om de actieve deelname van de aanwezigen te vergroten. Evenementen die de ervaring van gasten 100% willen waarmaken. Daarom ontstaan er nieuwe innovatieve manieren om een evenement te geven en gamification is daar een voorbeeld van. Het is een concept dat in de nasleep van de pandemie de evenementenwereld heeft overgenomen.

MEET&CONNECT

UP Events zag een kans op dit gebied, hoe kun je meer rekening houden met gasten? Ze realiseerden zich dat een van de problemen is dat op evenementen veel gasten elkaar niet kennen. En dat is waar MEET&CONNECT werd geboren. Dit product creëert in korte tijd hoogwaardige sociale connecties. Een manier om, wat vroeger een lange en saaie lezing was, om te zetten in een speelse en effectievere manier om écht te luisteren en kennis op te doen.

Buiten > Binnen

Naarmate de pandemie voortduurde was iedereen het zat om binnen te blijven en niets buiten te kunnen doen. Buiten zijn is iets bijzonders geworden om van te genieten en te waarderen. UP Events besefte het belang van buitenactiviteiten. Daarom lanceerden ze een reeks georganiseerde buitenevenementen, die niet alleen met sport te maken hebben. Ze zijn gerelateerd aan teambuilding en het verbeteren van de algehele bedrijfscultuur. Samenwerken is belangrijk in de programma's, zoals bij ‘Robinson Crusoë’.

Waar we niet omheen kunnen, is dat voor grote bedrijven ‘smart working’ een post-pandemische trend is die de manier van werken totaal heeft veranderd. Hierdoor is teambuilding en uit je comfortzone stappen ingewikkelder geworden. Daarom zijn games als UP Events' ‘Into Fresh Air’ een oplossing en manier om connecties te bevorderen, terwijl je geniet van de buitenlucht. Deze game kan zowel op afstand als op één locatie worden gespeeld.

UP Events kan gelukkig zeggen dat we goed uit de pandemie zijn gekomen. Innovatie ontstond in de moeilijkste tijden, waar men oplossingen zocht voor verbinding. De evenementenindustrie heeft de bladzijde omgeslagen en haar horizon verbreed.

Als je dit artikel interessant vond en nieuwe manieren wilt ontdekken om je live/hybride of toch nog online evenement een boost te geven, bezoek dan de website van UP Events.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!