Back Back Nieuws

Hilversum Events wil de stad op de kaart zetten als mediastad

25 augustus 2015
Hilversum Events organiseert dit jaar de Open Studio Dagen, een mediaspektakel dat dit jaar zijn achtste editie beleeft. Jong en oud kan tijdens dit evenement op 5 en 6 september een kijkje nemen in de wereld van radio en tv en er ook actief aan deelnemen. Het event is dit jaar nog groter van opzet dan eerdere jaren, met publiekstrekkers op het Hilversumse Media Park én in de Media Stad. In 2014 trokken de Open Studio Dagen 12.000 bezoekers. Dit jaar liggen de verwachtingen hoger: er wordt gemikt op z’n 20.000 mensen.

Mediastad
‘We willen met dit event Hilversum op de kaart zetten als mediastad en mensen kennis laten maken met de verschillende facetten van de radio- en tv-wereld’, zegt Jan Douwe Rekers, directeur van Events in Business, een organisatie waarvan Hilversum Events onderdeel uitmaakt.

Aanbod
‘Het aanbod is dit jaar enorm. Een kleine greep. Bezoekers kunnen een dj-clinic van Spinnin’ Records volgen of een stunt-workshop van Endorfine Producties. Ze kunnen interviews maken voor het dagjournaal van de Open Studio Dagen, een kijkje nemen achter de schermen bij tv-programma’s als De Reünie en ZappLive of op de foto gaan in de authentieke Voice of Holland-stoel. Ook de tv-toren wordt opengesteld. Voor tien euro kan men van het uitzicht genieten. De opbrengst gaat naar de Stichting Heppie.

Promotie
De promotie voor de Open Studio Dagen wordt deels verzorgd door mediabedrijf Ngage Media, zelf gevestigd op het Mediapark. Door de inzet van de digital out of home netwerken van Ngage Media wordt dit evenement op grote digitale schermen in heel Nederland onder de aandacht gebracht.

Foto: Oscar Timmers

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!