27 februari 2018

Het nut van flyers voor je event

Rubrieken

De een zegt dat flyers niet meer van deze tijd zijn, de ander vindt flyers een perfecte manier om een evenement onder de aandacht te brengen. Ik ben ook nu, in 2018, nog steeds groot voorstander van het gebruik van flyers. Mits je het doelgericht gebruikt, is het naar mijn mening de meest effectieve en actieve manier van promotie. Maar waarom ben ik voorstander van flyers en folders?

Lage kosten
Allereerst is het een makkelijke en goedkope manier van reclame maken. Als startend bedrijf kun je met lage kosten prima een kleinschalige campagne opzetten waarmee een evenement onder de aandacht wordt gebracht. Het is een investering van enkele uren. 

Flyers maken indruk

Een advertentie op Facebook, een nieuwsbrief in de mailbox of een header bij een website... Online marketing wordt tegenwoordig als dé marketingmanier gezien. Deels ben ik het daarmee eens, maar aan de andere kant is het achterhaald. De doelgroep krijgt namelijk de hele dag door al diverse advertenties online te zien, waardoor het geen indruk meer maakt. Juist een flyer maakt daarin het verschil. Je ontvangt hem, bekijkt hem en legt hem weg. Als je er iets mee wil doen, zal je hem actief gebruiken. Dat kan bijvoorbeeld een bezoek aan een website zijn. Maar ook al wil je er op dat moment niet actief iets mee doen, dan gaat er nog een keer een moment komen dat je de flyer tegenkomt. En juist die tweede keer maakt indruk. Als de interesse gewekt is, zal je immers meer willen weten op het moment dat je het nog een keer ziet.

Flyers laten drukken

Flyers drukken kan via een drukwerk bedrijf. Online zijn diverse bedrijven te vinden, waarbij je een proefontwerp kunt aanvragen. De kosten zijn laag, waardoor het een lage drempel is om een keer een ontwerp te maken. Flyers drukken duurt over het algemeen niet lang, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de grootte van de bestelling. Hoe meer je bestelt, hoe lager de prijs per flyer zal worden.