Het Louwman Museum: transparante dienstverlening in ongeëvenaarde entourageHet Louwman Museum: transparante dienstverlening in ongeëvenaarde entourage
Back Back Opdrachtgever aan het woord

Het Louwman Museum: transparante dienstverlening in ongeëvenaarde entourage

08 september 2022

Het Louwman museum ligt prominent in het zicht van voorbijrijdende automobilisten en fietsers aan de Leidsestraatweg in Den Haag. Na een paar dagen zoeken naar een eventlocatie, wist Jeroen van der Burgt het direct toen hij het Louwman Museum binnenstapte: ‘Dit is de aangewezen locatie voor het jubileumfeest ter ere van het 50+2-jarig bestaan van De Geschillencommissie in Den Haag!’ Hij werd niet teleurgesteld!

  • Jeroen van der Burgt en Joan van Duijn - Foto: Rob van Hilten
    Jeroen van der Burgt en Joan van Duijn - Foto: Rob van Hilten
  • Het Louwman Museum: transparante dienstverlening in ongeëvenaarde entourage
  • Het Louwman Museum: transparante dienstverlening in ongeëvenaarde entourage
  • Het Louwman Museum: transparante dienstverlening in ongeëvenaarde entourage
  • Het Louwman Museum: transparante dienstverlening in ongeëvenaarde entourage
  • Het Louwman Museum: transparante dienstverlening in ongeëvenaarde entourage

De Geschillencommissie, een organisatie die met buitenrechtelijke geschillenoplossing belangen behartigt voor zo’n 80 sectoren, bestond in 2020 50 jaar en dat moest worden gevierd. Jeroen van der Burgt, al ruim 16 jaar als extern adviseur aan De Geschillencommissie verbonden, kreeg de opdracht een onvergetelijk evenement te organiseren. Helaas gooide corona roet in het eten, maar van uitstel kwam geen afstel: op 9 juni 2022 vierde De Geschillencommissie haar 50+2-jarig jubileum.

Transparantie, toewijding en flexibiliteit

‘Ik heb de voorbije dertig jaar al heel wat evenementen op minstens zoveel locaties mogen organiseren’, begint Jeroen zijn verhaal, ‘maar vanaf het moment dat ik voet zette in de Great Hall van het Louwman Museum, voelde ik dat dit de aangewezen plek was om het jubileumfeest te geven. De diverse zalen, de transparantie, toewijding en flexibiliteit van Joan en haar team hebben dat gevoel alleen maar meer versterkt.’ Joan van Duijn, Manager afdeling Events van het Louwman Museum, beaamt zijn bewering: ‘Het hielp daarbij zeker ook dat Jeroen heel duidelijk was in wat hij wilde en aangaf wat zijn budget was.’

Inhoudelijke verbinding

Het Louwman Museum werd in 2010 opgericht door Evert Louwman, een verwoed verzamelaar van klassieke en bijzondere automobielen. ‘Het Louwman Museum blijft altijd zijn museale functie behouden en is tot 17 uur toegankelijk voor museumbezoekers,’ vertelt Joan verder, ‘maar wij bieden uiteraard volop mogelijkheden om een event inéén of meer van onze eventzalen te combineren met een activiteit in of een bezoek aan het museum. We zien dat de 275 auto’s uit onze collectie regelmatig zorgen voor een inhoudelijke verbinding met het programma.’

‘Petje af’

De bezoekers aan het jubileumfeest van De Geschillencommissie kunnen daarover meespreken. Van der Burgt: ‘In de uitnodiging stond onder andere vermeld dat bezoekers met auto’s ouder dan veertig jaar langs de rode loper naar de ingang konden parkeren. En dat gebeurde! Dat het museum onderdeel was van de festiviteiten bleek wel uit het feit dat ik deelnemers persoonlijk uit het museum moest halen omdat het plenaire deel van de dag begon! Het programma speelde zich voornamelijk af in het Theater van het museum, met een aantal sprekers en een live verbinding met Frank Oostdam, directeur bij de ANVR, die op dat moment in het buitenland verbleef. Alles, van de audiovisuele diensten tot de catering door de vaste cateraar House of Lords, was tot in de puntjes geregeld door Joan en haar team. Ik kan niet anders zeggen dan ‘petje af’ voor de dienstverlening!’

Van Bibliotheek tot Great Hall

Het aanbod van zalen in het Louwman Museum is groot en divers. ‘Wij bieden geschikte ruimtes voor diverse bijeenkomsten, van vier tot duizend mensen’, vervolgt Joan. ‘In de prachtige, sfeervolle Bibliotheek kunnen we bijvoorbeeld een schitterend intiem diner faciliteren, terwijl we na sluitingstijd in de Great Hall en het Museumplein met het grootste gemak een gezellige borrel of feest voor duizend mensen kunnen organiseren.’

Betrokkenheid en professionaliteit

‘Een van de grootste pluspunten van het Louwman Museum was de enorme flexibiliteit van iedereen. We hadden ruim de tijd om het evenement te organiseren, maar je moet altijd rekening houden met onvoorziene omstandigheden. Op iedere vraag was er een passend antwoord, en ook op het laatste moment konden er nog zaken worden aangepast, op zo’n manier die ik nog niet eerder bij andere locaties meegemaakt. De betrokkenheid en professionaliteit van alle medewerkers waren enorm’, besluit Jeroen tevreden. ‘Helaas hebben we nog steeds te maken met allerlei onzekerheden,’ vult Joan hem aan, ‘dus wij vinden het niet meer dan normaal om flexibel te zijn naar onze opdrachtgevers, ook in de voorwaarden die wij rondom een evenement hanteren. Wij streven ernaar dat we bij ieder evenement dat hier wordt georganiseerd, de verwachtingen van opdrachtgevers en deelnemers overtreffen!’

Door > Rob van Hilten

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!