Een familiebedrijf met hart en ziel
De voormalige Nieuwegeinse Golfclub werd in 2006 gekocht door de familie van Hooijdonk, eigenaar van het nabijgelegen NBC Congrescentrum. In de jaren daarna volgde een grondige verbouwing en uitbreiding van het aantal zalen. Al snel wisten evenementorganisatoren, weddingplanners en bedrijven Green Village te vinden. ‘En weer opnieuw te vinden’, vertelt Dominique. ‘De sfeer in het team en het persoonlijke contact met elkaar en met de gasten, blijft bij opdrachtgevers niet onopgemerkt. Ze komen hier graag terug.’
De familie Van Hooijdonk is nog altijd nauw betrokken bij het bedrijf, er is elke dag wel iemand aanwezig op de werkvloer. ‘Met z’n allen vormen we een groot hecht team; een echte Green Village familie. Onze aanpak is daardoor heel persoonlijk. We doen alles samen, voor en achter de schermen. Ook de banden met onze leveranciers zijn warm en persoonlijk. De evenementen die hier worden georganiseerd, zijn altijd maatwerk. En dat zie, voel en proef je.’
Van business tot bruine kroeg
Zodra je het terrein van Green Village oploopt, lijkt de hectische buitenwereld ineens ver weg. Achter de boerderij, in de 2500m2 groene tuin, tussen het wuivende duingras en de vogelgeluiden waan je je in de ‘middle of nowhere’. Een landelijke, serene plek voor zakelijke bijeenkomsten, productpresentaties, business meetings en vergaderingen, bruiloften, borrels en intieme diners. En dat op een steenworp van Utrecht.
‘Die veelzijdigheid en toegankelijkheid zijn onze sterke punten. Of je nou met tien collega’s komt of tweehonderd gasten, we hebben altijd een passende ruimte. Van de congreszaal voor plenaire sessies, tot de glazen Orangerie, het Koetshuis, de tuin, wijnbar en bruine kroeg. Dankzij de ligging bij de snelweg, 1300 eigen parkeerplekken en tramhalte voor de deur zijn we voor gasten uit het hele land goed bereikbaar.’
Creativiteit en duurzaamheid
De evenementenbranche is continu in beweging. Dat vraagt om flexibiliteit. ‘Bij Green Village hebben we alle faciliteiten in huis: een keukenteam, een technische staf en AV-faciliteiten. We kunnen dus heel snel schakelen.’
‘Duurzaamheid staat hoog op onze prioriteitenlijst. De chefs gebruiken seizoensgebonden producten, we werken samen met lokale leveranciers en hanteren een no-waste-beleid. We stemmen dit alles nauw af met onze opdrachtgevers zodat we geen onnodig voedsel verspillen. Alle keuzes die voor, tijdens en na een evenement op ons pad komen, maken we zo groen mogelijk. Zo is bijvoorbeeld ook de Oostenrijkse Schirm Bar op het terrein van het nabijgelegen NBC Congrescentrum - in de winter een après-ski hut, in de zomer een Biergarten - een goed voorbeeld van hoe creativiteit en duurzaamheid bij ons hand in hand gaan.’
De magische kracht van de glimlach
Wat Green Village onderscheidt van andere evenementlocaties? ‘Dat is absoluut ons team’, vertelt Dominique lachend. ‘Iedereen werkt hier met veel plezier en loopt elke dag met een grote glimlach rond. De sfeer is positief en persoonlijk, en dat straalt ook af op de gasten. We vinden het belangrijk om te investeren in de relaties met onze opdrachtgevers. Zo organiseerden we eerder dit jaar een padeltoernooi en verrassen we onze partners met persoonlijke bedankjes. Uiteindelijk draait het om de kracht van plezier en we: op de werkvloer, tijdens de evenementen, en in omgang met onze leveranciers en partners. Dát is de magie van Green Village.’