8 juni 2020

Gratis CheckGesprek app

Rubrieken

Sinds 1 juni mag de horeca de deuren weer mag openen. Ze wordt wel verplicht een CheckGesprek met elke bezoeker te voeren. Bij binnenkomst moet iedere horecabezoeker een paar checkvragen beantwoorden. De hard getroffen horecaondernemer wordt hiermee gedwongen om te investeren in een CheckGesprek-app. Op initiatief van Aila.hr, Grand Hotel Huis ter Duin, Aan Zee Service Design en Van Stein & Groentjes wordt er nu de Gratis CheckGesprek aangeboden. 

Ondernemers helpen

‘Via LinkedIn zagen we een mooi initiatief voorbijkomen van Aan Zee Service Design. Ze stellen nu alle tijd die ze overhouden gratis beschikbaar aan ondernemers in het zwaar hebben. Wij delen die mindset en vroegen ons dus af hoe wij met onze middelen ondernemers konden helpen. Het idee om een markt te helpen waar we normaal gesproken niet in actief zijn, ontstond snel. Doorgaans bieden we HR-oplossingen aan partijen als Transavia en de Universiteit Leiden’, aldus Ramon Weijers van Aila.hr. 

Krachten gebundeld

Het platform van Aila.hr werkt volgens hetzelfde chatprincipe als deoplossing voor het CheckGesprek. ‘Om het snel om te bouwen naar een CheckGesprek-app en het op de markt te brengen, hebben we krachten gebundeld met onze ontwikkelaars Van Steijn & Groentjes, Grand Hotel Huis ter Duin en Aan Zee Service Design. Samen tekenen we voor de makkelijkste oplossing op de markt’, vult Babak Heydari van Aila.hr aan.

Collectieve kracht vergroten

Stephan Stokkermans van Grand Hotel Huis ter Duin voelt zich geroepen om te helpen. ‘Niet alleen als hotelondernemer, maar ook als bestuurslid van Horeca Noordwijk word ik geconfronteerd met de oplopende stress en kosten van alle horecaondernemers om me heen. Niet dat de gratis CheckGesprek-app op financieel vlak een groot verschil zal maken, het is met name de geest achter het initiatief waar wij ons aan hebben gecommitteerd. Natuurlijk zijn andere hotels en restaurants mijn concurrentie. Maar in deze tijd zoek ik waar mogelijk verbinding om onze collectieve kracht te vergroten, en elkaar belangeloos te helpen.’

Goed gevoel is onbetaalbaar

Steven de Bruijne van Aan Zee Service Design besluit: ‘Ik ben blij dat ons voorbeeld door meerdere ondernemers wordt gevolgd. De potentie is zonneklaar: dit idee schittert in eenvoud. Vanzelfsprekend investeren we ook graag tijd in dit project. Er zit geen addertje onder het gras. We doen dit gratis omdat een goed gevoel soms onbetaalbaar is.’

De Gratis CheckGesprek app en het communicatiepakket is te activeren via www.gratischeckgesprek.nl. Op de website staat meer over de mogelijkheden en gebruiksinstructies. Voor wie een snelle demoversie wil zien, ga naar ailacheck.nl.