Grand Hotel Ter Duin: luxe product, goede service en comfortGrand Hotel Ter Duin: luxe product, goede service en comfort
Back Back Locaties

Grand Hotel Ter Duin: luxe product, goede service en comfort

29 oktober 2018

Zeeuwse pracht van vooruitstrevend label Hotels By Sheetz

Gastvrijheid aan de kust in de vorm van een modern boutique hotel met uitzicht op de Zeeuwse zee. In de kustplaats Burgh-Haamstede op eiland Schouwen-Duiveland staat Grand Hotel Ter Duin. Een van de bijzondere hotelconcepten van vooruitstrevend label Hotels By Sheetz.

Grand Hotel Ter Duin wordt geroemd om de prachtige kustlocatie op steenworp afstand van de uitgestrekte stranden van Zeeland. Pas zes jaar geleden werd het hotel geheel nieuw gebouwd op een terrein midden een duin. Door het opvallende ontwerp verdient het gebouw zelfs de status van landmark. In de komende jaren zal Grand Hotel Ter Duin zich verder ontwikkelen tot een luxe 4-sterren product. Hotels By Sheetz mede-eigenaar Gui de Vries heeft een ambitieus doel voor ogen: ‘Door de ruime opzet in zowel de openbare ruimtes als de kamers willen wij het product geleidelijk naar een nog luxer plan trekken met als doel het meest luxueuze hotel van Zeeland te worden.’

Goed product is voelbaar voor de gasten

Naast 133 suites en vier appartementen zijn alle faciliteiten zoals spa, zwembad, internationale lobby, bar en restaurant aanwezig om de gast een unieke ervaring te geven. Uiteraard is het gebouw en de service een reden om het hotel te bezoeken. Maar Zeeland is uniek. Ruimte, gezellige dorpjes en de mooiste stranden van Nederland maakt een dagje uit, of een bijzondere zakelijke bijeenkomst anders. De Vries: ‘De gast wil een totaalplaatje waar Zeeland en Grand Hotel ter Duin bijzonder goed op kunnen inspelen. Er wordt duidelijk gekozen voor kwaliteit. Comfort, luxe en goede service is de norm. Zowel de zakelijke gast als de leisure gast hebben interesse in de prachtige natuur, de mooie ligging van het hotel en de comfort die het hotel bied.’

Het gebouw met Art Deco invloeden, de luxe kamers en prachtige lobby bieden een internationale sfeer die de gasten als bijzonder ervaren. Zoiets verwacht je niet zomaar in het pittoreske Zeeland. De Vries: ‘Naast dat wij onze successen vieren als team, staan wij ook altijd open voor dingen die niet goed zijn gegaan. Deze zaken worden intern besproken zodat een herhaling wordt voorkomen. Door oprecht te luisteren naar de gasten willen wij hen het gevoel geven de mindere ervaring in ons hotel zeer serieus te nemen. En natuurlijk het ontstane probleem direct oplossen.’

Het aantrekken van gasten gebeurt ook digitaal. Grand Hotel Ter Duin heeft geïnvesteerd en maakt gebruik van alle moderne communicatie en cloud ICT systemen waardoor zij continu kunnen blijven inspelen op de behoefte van de gasten. De Vries vertelt: ‘Nog dit jaar zullen wij een nieuwe website realiseren waarbij wij een focus hebben op de retargeting en upselling aan de hand van het bestaande gastenprofiel.’ 

Kloppende cijfers

Drive, kennis en passie. Volgens De Vries zijn dit de kwaliteiten die een ondernemer in de hotelbranche moet bezitten: ‘Kennis kun je aanleren en met de ervaring die je opdoet steeds uitbreiden. De passie en drive moet in je zitten. Door met duidelijke gastvrijheid systemen te werken leren we het personeel een herkenbare gastvrijheid te bieden. Service is dus niet bij toeval maar volgens een vastomlijnd concept. Diezelfde passie, drive en uiteraard personality is waar we onze medewerkers op selecteren in het sollicitatieproces.’ 

Cijfers zijn in elke branche belangrijk. De Vries: ‘Het hotel is de afgelopen jaren gegroeid naar haar potentie. De omzetten zijn stabiel en we hebben nu gemiddeld 37.000 kamerovernachtingen per jaar met 75.000 gasten. Ons team bestaat momenteel uit 55 professionals op fulltime basis. Verdere groei verwachten wij uit het zakelijke segment. Vergaderingen, evenementen en andere zakelijke bijeenkomsten. Steeds meer bedrijven ontdekken het prachtige aanbod in Zeeland.’

De zakelijke markt lonkt

Het boutique hotel is bijzonder geschikt voor zakelijke bijeenkomsten. Door faciliteiten als de grote internationale lobby, restaurant, bar en uitstekende vergaderzalen ontstaat er een totaalconcept op niet-Nederlands niveau. Zeeland groeit in populariteit voor meerdaagse vergaderingen en evenementen. De Vries: ‘Eenmaal in Zeeland genieten de gasten van een totaal andere omgeving en ervaring die ze nergens anders krijgen in Nederland. Je bent echt even weg van de dagelijkse sleur en omgeving. Grand Hotel ter Duin heeft met 137 luxe kamers en vele faciliteiten ook een bijzondere posities tussen alle andere hotels in Zeeland.’

Hotels horen in de top drie van meest gekozen vergaderlocaties. Niet geheel vreemd, want alle faciliteiten die je nodig hebt voor een effectieve vergadering zijn aanwezig: van vergaderzalen, catering, techniek, activiteiten en arrangementen tot overnachtingen tijdens meerdaagse vergaderingen. Grand Hotel Ter Duin is ideaal voor zowel kleine als grote groepen. De Vries: ‘Alles is mogelijk: een meerdaags congres tot een feest met live muziek, een uitgebreide BBQ of een teambuilding op het strand of in de bossen. We werken samen met de prachtige omgeving en natuur rondom ons hotel. Let’s create your (business) event!’

Door > Andrea Dronk

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!