Zon, een smeltkroes van culturen, een aansprekend programma en een fijne locatie beloofden veel goeds voor het Ria Mooijaart & Partners MICE Summer Event 2014 in Finley Het Witte Huis in Loosdrecht. Vanuit alle windstreken van de wereld werden onlangs DMC’s (Destination Management Companies) verwelkomd in de schitterend aan het water gelegen villa. Ook incentive bureaus gaven acte de présènce en keken uit naar de speeddates die op het programma stonden van de Nederlandse editie van het MICE-evenement.
Twee MICE Summer Events
Jaarlijks organiseert Ria Mooijaart & Partners twee evenementen die in het teken staan van ontmoetingen, kennis delen, inspiratie en fun. Het ene event vindt plaats in Nederland en in dezelfde week wordt ook België aan gedaan. ‘Met de MICE Summer Events willen wij de Nederlandse MICE Planners persoonlijk laten kennismaken met The Collection DMC’s & Hotels van Ria Mooijaart & Partners, maar ook met een aantal speciale gasten, zoals DMC’s die geen deel uitmaken van The Collection, maar wel passen bij ons DNA,’ vertelt Ria Mooijaart. Een fijne selectie die samen een groot aanbod vertegenwoordigen: van India tot IJsland en van Canada tot Malta.
Goede indruk dankzij speeddates
Tijdens het evenement is het persoonlijke contact uiterst belangrijk, iedereen doet dan ook zijn en haar best om aanwezig te zijn, ongeacht het aantal airmiles dat gevlogen dient te worden: ‘De Nederlandse en Belgische MICE Planners kunnen zelf beoordelen hoe de persoon achter de DMC is en of het met hem of haar klikt. Ondertussen krijgt de DMC de kans om zijn of haar bestemming op een fijne manier te presenteren.’ Tijdens speeddates van 12 minuten krijgt de markt een goede indruk van de vele mogelijkheden voor incentives of meetings abroad, maar ook van de creativiteit en de vernieuwende ideeën van de bestemmingen.
Informele sfeer
‘Daarnaast waren de koffiepauzes, de heerlijke lunch, een boottocht en de afterglow cocktail met uitzicht op de Loosdrechtse Plassen ook prima momenten om elkaar beter te leren kennen in een informele sfeer,’ zo vult Mooijaart aan.
People buy people
De ongedwongen en gezellige sfeer zijn belangrijke elementen tijdens deze events: ‘People buy people, vooral in de MICE industrie is dat het geval. Tijdens onze events krijgen vakgenoten daar dan ook de kans voor,’ vertelt Mooijaart. Voor 2015 staan de MICE Summer Events in Nederland en België dan ook zeker weer op de agenda!
Zie hier een verslag van het MICE Summer Event 2013 op landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt in Beesd.