Back Back Nieuws

Gemengde gevoelens bij Hypsos

16 juni 2009
De Hypsos Group heeft het afgelopen jaar (2008) positief kunnen afsluiten. Bij een omzet van 40 miljoen werd een bedrijfsresultaat van 2 miljoen gerealiseerd. Hierin zijn niet de cijfers opgenomen van de buitenlandse vestigingen in Hong Kong, Dubai, Moscow, Keulen en London.

 

Johan van de Water, Algemeen Directeur Hypsos Group, reageert op de cijfers: 'Natuurlijk ben ik bijzonder blij met deze positieve uitkomst over 2008, maar in het licht van de huidige marktontwikkelingen geeft het me een dubbel gevoel. Ondanks het feit dat wereldwijd schitterende projecten worden binnengehaald, waaronder het verzorgen van de Maritime Experience in het Scheepvaartmuseum in Amsterdam en de inrichting van trendy hotels in het Midden-Oosten, ziet Hypsos in Nederland de omzet dalen. Dit komt enerzijds doordat steeds meer uitvoerend werk door de buitenlandse vestigingen wordt verzorgd (‘think global act local’) anderzijds ondervindt ook Hypsos de gevolgen van de verslechterde marktontwikkelingen'.

 

Stevige bezuinigingen

van de Water: 'Ik moet vaststellen dat in Europa stevig wordt bezuinigd. Projecten worden steeds vaker uitgesteld of afgeblazen. En dat terwijl onze dienstverlening juist een investering is. Kwalitatieve live en of 3D communicatie kan motiverend en verkoopbevorderend zeer effectief werken en dus geld opleveren! Voor Hypsos in Soesterberg zullen de huidige ontwikkelingen in ieder geval betekenen dat op korte termijn een reorganisatie zal worden doorgevoerd om slagvaardig in te spelen op de moeilijkere omstandigheden in de branche. Dit is voor de medewerkers waar we afscheid van nemen uitermate vervelend, maar ik wil Hypsos gezond vooruit en door deze recessie heen helpen.'

 

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!