Gastvrijheid en innovatie tijdens de NBC ExperienceGastvrijheid en innovatie tijdens de NBC Experience
Back Back Nieuws

Gastvrijheid en innovatie tijdens de NBC Experience

17 februari 2017

30 januari 2017 in beeld. De dag waarop de relaties en opdrachtgevers van het NBC Congrescentrum op spectaculaire wijze kennismaakten met de innovaties en trends in evenementenland én die van het NBC.

Door Marloes - Vorig jaar mocht ik de enthousiaste accountmanager Tanja interviewen over de organisatie van de eerste NBC Experience. Dit jaar mag ik als relatie van het NBC zelf verslag doen van dit sprankelende event. Het NBC kan je nog zoveel vertellen over buiten de lijntjes kleuren en eindeloze mogelijkheden, maar dat moet je gewoon beleven. Tijdens de NBC Experience dus.

Een flinke dosis beleving, energie en inspiratie

Al voor de deur loop ik tegen een gigantisch billboard aan dat me vraagt of ik de event-app al heb gedownload en of mijn bluetooth wel aan staat. Dat belooft wat. Niet voor niets is innovatie – naast locatie en mensen – één van de pijlers van het NBC. Altijd innoveren: op het gebied van techniek, catering, service én beleving. Daar staat het NBC om bekend. Vorig jaar maakten ze het eerste, enige 3D-projectiedecor en onlangs hebben ze de stap gezet naar 4K-projectie. Stilzitten doen ze er niet. Net als dat je dit zeker niet doet op de NBC Experience. Voel, proef, ruik en geniet! Laat je verrassen, inspireren en in de watten leggen. Dus dat is wat ik doe. Ik beleef.

Ik  heb nog maar een paar stappen in de sfeervolle foyer gezet, als ik als het eerste bericht via een beacon ontvang: 'Heeft u uw naam al gevonden? Kijk in de entree op de grond'. Over persoonlijk gesproken… Alle namen van de gasten zijn in kleurrijke, creatieve lettertypes op de grond geplakt. Leuk! Via de event-app laat ik mijn e-ticket scannen en werp ik een blik op mijn persoonlijke programma. Dat programma begint met een welkomstwoord van de enthousiaste dagvoorzitter en RTL-presentator Rens de Jong.

Ontmoet de mensen die het verschil maken

'Bij het NBC vertrouwen we op de kracht van mensen. We geloven erin dat je als locatie moet blijven innoveren en dat de laatste technieken beschikbaar moeten zijn, maar dat de mensen uiteindelijk het verschil maken.' aldus directeur Justin van Hooijdonk. En de mensen die bij het NBC werken, die tillen je evenement naar ‘the next level’. Hen ontmoeten kan op de Experience. Accountmanagers Cheryll, Elise, Inge, Maxime, Tanja en beide Danielle’s, allemaal vertegenwoordigen ze een zelf bedacht foodconcept op de beursvloer. Van Danielle’s Après-skibar tot Tanja’s Fine Dining. Maar ook de (sous)chefs en de technische mannen vind je op de vloer in de Event Hall.

Over die beursvloer gesproken: er valt van alles te beleven. Een met stikstof gemaakte fruitlolly, alcoholische koffiecocktails, een 10 minuten durend driegangenmenu... Vergeet de standaard bitterballen! De innovatieve foodconcepten vliegen je om de oren. Ik zet uiteindelijk koers voor de noten-, port- en kaasbar. Onderweg kom ik een robotgestuurde iPad op wieltjes tegen die me vraagt wat ik van het event vind. Ik kom zintuigen tekort voor deze Experience!

Snoepen met de gastvrije accountmanagers

Bijkletsen en smullen: die combinatie bevalt goed. Zo hoor je tegelijkertijd wat over de verschillende smaken (mogelijkheden) van het NBC, maar kun je ook alvast proeven hoe de perfecte cateringinvulling van jouw evenement smaakt. Ik dompel mij onder in de wereld van eventregistratie,
ga los op de technical playground waar ik zelf aan de knoppen mag draaien en laat gratis professionele portretfoto’s maken. Ondertussen vraag ik wat bezoekers naar hun mening. Wat vinden zij nou van de NBC Experience? Eén antwoord in het bijzonder blijft me bij. 'Als je durft te zeggen dat je een experience organiseert, leg je de lat wel heel hoog... Dat maakt nieuwsgierig.' En dat is nou precies wat het NBC typeert: de lat ligt hoog en niet bang zijn om iets nieuws te proberen.

Aan de slag met nieuw verworven kennis

Met een gevulde maag is het tijd om de hersens nog even te laten kraken. Op de blog van het NBC en via de nieuwsbrief word je al regelmatig bijgepraat over tips en trends in de evenementenbranche, maar ook op de Experience gaat de bezoeker niet weg zonder een flinke dosis nieuw verworven kennis én inspiratie. Zo praten verschillende sprekers ons tijdens de inspiratiesessies bij over creativiteit & design thinking, eventtechniek, LinkedIn-marketing en big data.

Overigens was het programma van de NBC Experience ook niet bepaald standaard. Vergeet het beginnen met een roomboterkoekje en een plenaire sessie, we startten met inspiratiesessies, eten, drinken en beleven. Ik werd vanaf het begin getriggerd.

Bij de afsluitende plenaire sessie ga ik zitten en begint de interactie direct: na nog geen 3 minuten vallen er talloze Borbies – grote ballonnen met lampjes - uit de lucht en meppen alle deelnemers deze leuke ballonnen over en weer. Een originele binnenkomer. Daarna schuift bevlogen trendwatcher Adjiedj Bakas aan en ook NBC-directeur Justin van Hooijdonk vertelt over de succesfactoren van een evenement en natuurlijk de ontwikkelingen binnen het NBC. Er wordt volop gediscussieerd en gestemd via Buzzmaster. Kortom: een dynamische sessie, met genoeg stof tot nadenken als gevolg.

Van landelijke bank tot evenementenbureau en regionale studentenvereniging: iedereen vindt elkaar na afloop tijdens de uitgebreide borrel op de beursvloer. Contacten worden gelegd en ideeën worden uitgewisseld onder het genot van een hapje en een drankje. Kortom: je had erbij moeten zijn.

 

Gastvrijheid en innovatie tijdens de NBC Experience

Verder met lezen